אונקולוגיה

מה בין משך שינה ובין הסיכון לממאירות ותמותה עקב מחלה ממארת? (International Journal of Cancer)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת International Journal of Cancer עולה כי משך השינה עשוי להשפיע על הסיכון להיארעות ממאירות ולתמותה עקב ממאירות בגברים ובנשים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי משך השינה הינו גורם סיכוך הפיך לתחלואה ותמותה. כעת הם ביקשו לבחון את הקשר בין משך השינה ובין היארעות מחלות ממאירות ותמותה עקב ממאירות בקרב מבוגרים ביפן. הם התבססו על נתונים משישה מדגמים עם 271,694 משתתפים.

לאורך מעקב כולל של קרוב ל-6 מיליון שנות-אדם, החוקרים זיהו 40,751 מקרים חדשים של מחלות ממאירות ו-18,323 מקרי תמותה עקב ממאירות.

מניתוח סטטיסטי עלה כי משך שינה של 10 שעות ומעלה, בהשוואה לשינה בת 7 שעות, לווה בסיכון מוגבר להיארעות ממאירות בנשים (יחס סיכון של 1.19, רווח בר-סמך 95% של 1.02-1.38), אך לא בגברים, ובסיכון מוגבר לתמותה עקב ממאירות בגברים (יחס סיכון של 1.18, רווח בר-סמך 95% של 1.00-1.39) ובנשים (יחס סיכון של 1.44, רווח בר-סמך 95% של 1.20-1.73).

משך שינה של עד 5 שעות, בהשוואה לשינה בת 7 שעות, לא לווה בסיכון מוגבר להיארעות ממאירות או תמותה עקב מחלה ממארת. עם זאת, בקרב נשים לאחר-מנופאוזה, משך שינה של עד 5 שעות בלילה או 10 שעות ומעלה, בהשוואה לשינה בת 7 שעות, לווה בסיכון מוגבר לתמותה עקב ממאירות.

ממצאי המחקר מעידים כי בקרב מבוגרים מיפן, משך שינה של 10 שעות ומעלה מלווה בסיכון מוגבר

לתמותה עקב ממאירות בגברים ובנשים ובסיכון מוגבר להיארעות ממאירות בנשים לאחר-מנופאוזה. בקרב נשים לאחר-מנופאוזה, שינה במשך עד 5 שעות בלילה לוותה גם בסיכון מוגבר לתמותה עקב ממאירות.

International Journal of Cancer, 2022, May 26

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה