אונקולוגיה

מתן Cabozantinib אינו משפר הישרדות חולים עם ממאירות גרורתית של דרכי השתן (מתוך כנס ה-ASCO)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ASCO עולה כי Cabozantinib (קבומטיקס) אינו מביא לשיפור משמעותי בהישרדות ללא-התקדמות של חולים עם ממאירות גרורתית של דרכי השתן בהם צועדה התקדמות מחלה תחת טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את התועלת של Cabozantinib בחולים עם ממאירות מתקדמת של דרכי השתן. המחקר האקראי, כפל-סמיות, בשלב 2, כלל 61 חולים עם ממאירות גרורתית של דרכי השתן אשר השלימו 4-8 מחזורי טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום ללא התקדמות מחלה. המשתתפים חולקו באקראי להתחלת טיפול ב- Cabozantinibבמינון 40 מ”ג ביום או פלסבו תואם, אשר ניתנו בתוך 10 שבועות מהשלמת טיפול כימותרפי עד התקדמות מחלה. התוצא העיקרי של המחקר היה הישרדות ללא-התקדמות מחלה, כאשר ההישרדות הכוללת הוגדרה כתוצא משני של המחקר.

מהנתונים עולה כי חציון הישרדות ללא-התקדמות עמד על 13.7 שבועות עם Cabozantinib לעומת 15.8 שבועות עם פלסבו (יחס סיכון מתוקן של 0.89, P=0.35). לא תועדו הבדלים משמעותיים בהישרדות הכוללת, כאשר חציון ההישרדות הכוללת עמד על 75.5 שבועות עם Cabozantinib ועל 82.9 שבועות עם פלסבו (P=0.25).

החוקרים מדווחים כי 43% מהחולים שטופלו ב- Cabozantinib נדרשו להפחתת מינון מ-40 מ”ג ל-20 מ”ג, אם כי לא תועדו מקרים של הפסקת הטיפול בשל רעילות.

האירועים החריגים על-רקע הטיפול היו ברובם בדרגה נמוכה, כאשר האירועים הנפוצים שהיו נפוצים יותר עם Cabozantinib לעומת פלסבו כללו עייפות (56.7% לעומת 32.2%, p=0.02), יתר לחץ דם (43.3% לעומת 12.9%, p<0.01), בחילות (30% לעומת 19.4%, p=0.37) ושלשול (40% לעומת 6.5%, p<0.01).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר אינם תומכים בהמשך הערכת Cabozantinib כטיפול אחזקה לאחר טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום בחולים עם ממאירות מתקדמת של דרכי שתן.

 

מתוך כנס ה-ASCO

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה