אונקולוגיה

עדויות עולם-אמיתי תומכות ביעילות תוספת Venetoclax לפרוטוקול FLAG-IDA בחולים עם לויקמיה מילואידית בסיכון גבוה (Ann Hematol)

עדויות עולם-אמיתי מישראל, אשר פורסמו בכתב העת Annals of Hematology, תומכות ביעילות של הוספת Venetoclax (ונקלקסטה) לפרוטוקול FLAG-IDA לטיפול בחולים עם לויקמיה מילואידית חדה בסיכון גבוה, בעיקר בחולים עם הישנות המחלה לאחר השתלת מח עצם.

ברקע למחקר מסבירים דר’ אופיר וולך ממרכז דווידוף לטיפול וחקר מחלות סרטן ושותפיו, כי Venetoclax בשילוב עם טיפולים אינטנסיביים נבחן כטיפול מוקדם וכטיפול במקרים של הישנות מחלה/מחלה עמידה לטיפול ומהנתונים הזמינים עולה כי משטרים אלו יעילים למרות סיכון לסיבוכים המטולוגיים וזיהומיים.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי שכלל חולים עם לויקמיה מילואידית חדה אשר טופלו ב- Venetoclax בשילוב עם FLAG-IDA.

מדגם המחקר כלל 25 חולים (גיל חציוני של 53.4 שנים), רובם קיבלו טיפול כנגד לויקמיה מילואידית חדה חוזרת או עמידה (24 חולים, 96%) לאחר חציון של קו טיפול אחד ו-11 חולים (44%) עברו השתלת מח עצם אלוגנאית.

חציון משך המעקב עמד על 10 חודשים (טווח, 4-26 חודשים והחוקרים עקבו אחר רמות טסיות ונויטרופילים לאחר חציון של 31 ו-23 חודשים, בהתאמה.

האירועים החריגים הנפוצים ביותר כללו זיהומים (זיהומים בזרם הדם, 48% וזיהומים פטרייתיים פולשניים, 32%). שיעורי התמותה לאחר 30 ימים עמדו על 12%.

שיעורי הפוגה מלאה משולבת עמדו על 72% בכלל המדגם ועל 91% בקרב חולים לאחר השתלת מח עצם. לאחר שנה אחת, שיעורי הישרדות ללא-הישנות עמדו על 67% (רווח בר-סמך 95% של 58-76%) ושיעורי ההישרדות הכוללים עמדו על 50% (רווח בר-סמך 95% של 31-69%).

ממצאי המחקר הנוכחי תומכים בתועלת של הוספת Venetoclax לפרוטוקול FLAG-IDA בחולים עם לויקמיה מילואידית חדה בסיכון גבוה, בפרט באלו עם הישנות מחלה לאחר השתלת מח עצם. ישנה חשיבות רבה לטיפול מונע ומעקב אחר זיהומים.

 

Ann Hematol. 2022 Aug;101(8):1719-1726

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה