אונקולוגיה

יישום מתווה קיצור משמרות המתמחים נדחה לספטמבר 2023, ארגון ”מרשם”: גזר דין מוות לקיצור המשמרות

מתמחה עייף

ע”פ דיווח בדהמרקר, הממשלה החליטה לדחות את יישום מתווה קיצור התורנויות למתמחים לספטמבר 2023, כלומר פיגור של שנה וחצי מהמועד המקורי שנקבע (אפריל 2022).

בהודעת העדכון של המדינה לבית הדין לעבודה מצוין כי נדרש מו”מ עם הר”י באשר לשכר המתמחים שצפוי להיפגע בשל קיצור התורנויות, ושבשל תקופת הבחירות לא ניתן לבצע כעת את המו”מ הנדרש.

בכתבה בדהמרקר מצוטט שר הבריאות הורביץ כאומר: “ניתן היה כבר ליישם את קיצור התורנויות, אבל האוצר חזר בו מהתחייבותו, ובמשך חודשים מסרב להעביר את התקציב שסוכם לשם כך. בלי שום קשר לבחירות. גם גורמים שונים במערכת הבריאות עשו כל שביכולתם כדי לסכל את מהלך קיצור התורנויות, וכדאי שיעשו כעת חשבון נפש. אני עומד על דעתי ועמדתי, המגובה על ידי גורמי המקצוע במשרד הבריאות, כי קיצור התורנויות במתווה שפורט בדו”ח מנדלוביץ’ הוא מהלך הכרחי שישפר את המצב בבתי החולים, עבור המטופלים והרופאים כאחד”.

ארגון המתמחים “מרשם” שהוביל את מאבק המתמחים מצוטט בכתבה ” “למרות ההתחייבויות השלטוניות, וההכרזות הפומפוזיות בתקשורת, הציבור והמתמחים נשארו בלי כלום – דחיית ההיתר לסוף שנת 2023: בלי תקציב, ובלי שום ודאות ריאלית, כמוה כגזר דין מוות לקיצור בפועל”. עוד נאמר ע”י “מרשם” כי “אנחנו דורשים מרוה”מ לקחת אחריות ולשנות את ההחלטה האומללה הזו”.

לכתבה בדהמרקר

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה