אונקולוגיה

מגמה מטרידה בארצות הברית: עליה בשכיחות השמנה בילדים (JAMA Pediatrics)

 השכיחות של השמנה בילדים בארצות הברית עלתה מ-17% ל-21% בין השנים 2011 עד 2020, כך על-פי ממצאים שפורסמו בכתב העת JAMA Pediatrics.

 החוקרים כותבים כי מזה מספר עשורים השכיחות של השמנה בילדים ממשיכה לעלות. עם זאת, עד כה לא הושלמו מחקרים לבחון את הנתונים בשנים האחרונות או לקבוע אם בעשור האחרון חל שינוי במגמה וזו הייתה מטרת המחקר הנוכחי.

 באמצעות נתוני סקר NHANES (National Health and Nutrition Examination Survey), החוקרים בחנו את המשקלים והגבהים, כמו גם את הגילאים של 14,967 ילדים ומתבגרים שנכללו במאגר הנתונים.

 בהערכת המשקל של הילדים, הם למעשה בחנו את אחוזון המשקל, כך שמדובר בהשוואה המשקל והגובה של הילד אל מול נתוני ייחוס לאותו גיל ומין. בילדים, השמנה מוגדרת במקרים בהם משקל הילד הינו מעל אחוזון 95. לכן, כאשר שיטת האחוזונים הוצגה לראשונה, ניתן היה לצפות כי רק 5% מהילדים יהיו מעל אחוזון 95. עם זאת, כעת מהנתונים עולה כי 21% מהילדים מצויים בנקודה זו, דהיינו, השיעור גבוה פי ארבע מהשיעור הצפוי.

 בשנת 2011, 17% מהילדים שנכללו בסקר תאמו לאחוזון המשמש להגדרת השמנה, כאשר שיעור זה עלה ליותר מ-21% בשנת 2021.

 החוקרים כותבים כי הממצאים מטרידים במיוחד לאור העובדה כי ילדים הסובלים מהשמנה בגיל צעיר מצויים בסיכון הרבה יותר גבוה להתפתחות מחלת לב, סוכרת, מחלות ממאירות, אסתמה ומחלות אחרות נוספות. כיום מזהים מחלות אלו בילדים, כולל ילדים בחטיבת ביניים או תיכונים.

 החוקרים קוראים לנקוט צעדים למניעה וטיפול במגמות אלו במטרה לסייע לילדים אלו לשוב למסלול בריא יותר, מאחר ועם הגיל קשה יותר ויותר לאותם צעירים לרדת במשקל הגוף.

 

JAMA Pediatrics, July 2022

 

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה