אונקולוגיה

ההשפעה של טיפול הורמונאלי חליפי על הסיכון לסרטן שחלות (Menopause)

טיפול הורמונאלי חליפי ב-Tibolone מלווה בסיכון מופחת להתפתחות סרטן שחלות בנשים לאחר-מנופאוזה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Menopause.

מטרת המחקר הייתה לבחון את הסיכון לסרטן שחלות על-רקע משטרי טיפול הורמונאלי על-בסיס נתונים ממחקר מבוסס-אוכלוסייה מקוריאה. מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי התבסס על נתוני בדיקות רפואיות שגרתיות ונתוני ביטוח בין תחילת שנת 2002 ועד סוף שנת 2019 מאגר Korea’s National Health Insurance Service. החוקרים התמקדו בנשים עם מעל גיל 40 עם תיעוד של מנופאוזה בשאלון בין 2002 ועד 2011.

תכשירי טיפול הורמונאלי למנופאוזה סווגו כדלקמן: Tibolone, תכשירי אסטרוגן עם פרוגסטין ע”י היצרן, תכשירי אסטרוגן עם פרוגסטין ע”י הרופא, אסטרוגן וטיפול מקומי באסטרוגן. מספר המשתתפות עם מנופאוזה במהלך בדיקות סקר ארציות בין 2002 ו-2011 עמד על כ-2.5 מיליון נשים.

קבוצת הנשים תחת טיפול הורמונאלי חליפי כללה 373,271 נשים וקבוצת הנשים שלא קיבלו טיפול הורמונאלי חליפי כללה 1,382,653 נשים. החוקרים חישבו את הסיכון לסרטן שחלות לפי סוג הטיפול ההורמונאלי, גיל בעת גיוס למחקר, מדד מסת גוף, אזור, מצב סוציו-אקונומי, מדד Charlson Comorbidity Index, גיל בעת מנרכה, גיל בעת מנופאוזה, ולדנות, עישון, צריכת אלכוהול, פעילות גופנית ומרווח הזמן מתחילת מנופאוזה.

מהתוצאות עולה כי הסיכון לסרטן שחלות היה מופחת בקרב נשים שטופלו ב-Tibolone (יחס סיכון של 0.84, רווח בר-סמך 95% של 0.75-0.93) ובנשים באזורים כפריים (יחס סיכון של 0.90, רווח בר-סמך 95% של 0.84-0.98).

החוקרים לא זיהו קשר בין תכשירים אחרים של טיפול הורמונאלי חליפי ובין הסיכון לסרטן שחלות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי טיפול ב-Tibolone מלווה בסיכון מופחת לסרטן שחלות.

Menopause, Apr 4, 2023

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה