אונקולוגיה

הטיפול היעיל עבור קרצינומה מתקדמת של תאי הכליה (The New England Journal of Medicine)

מחקר חדש הראה כי בקרב מטופלים עם קרצינומה מתקדמת של תאי הכליה שלא טופלו בעבר, והינם בעלי סיכון פרוגנוסטי בינוני או נמוך, טיפול ב-Cabozantinib בתוספת Nivolumab ו-Ipilimumab הביא לשרידות ללא התקדמות ארוכה יותר באופן משמעותי מאשר טיפול ב-Nivolumab ו-Ipilimumab בלבד

מחקר חדש הראה כי בקרב מטופלים עם קרצינומה מתקדמת של תאי הכליה (RCC) שלא טופלו בעבר, והינם בעלי סיכון פרוגנוסטי בינוני או נמוך, טיפול ב-Cabozantinib בתוספת Nivolumab ו- Ipilimumab הביא לשרידות ללא התקדמות ארוכה יותר באופן משמעותי מאשר טיפול ב-Nivolumab ו- Ipilimumabבלבד. המחקר הנוכחי שפורסם ב- The New England Journal of Medicine נערך משום שהיעילות והבטיחות של הטיפול ב-Cabozantinib בשילוב עם Nivolumab ו-Ipilimumab לא היו ידועות.

מחקר זה כלל מטופלים עם RCC מתקדם, שלא קיבלו טיפול בעבר והיו בעלי סיכון פרוגנוסטי בינוני או נמוך על פי קטגוריות ה-International Metastatic Renal-Cell Carcinoma Database Consortium. המטופלים חולקו באופן אקראי לקבלת 40 מ”ג של Cabozantinib מדי יום בנוסף ל-Nivolumab ו-Ipilimumab (קבוצת התערבות, n=428) או לקבלת פלצבו תואם בנוסף ל-Nivolumab ו-Ipilimumab (קבוצת ביקורת, n=427). בתחילת המחקר, Nivolumab (3 מ”ג לק”ג) ו- Ipilimumab(1 מ”ג לק”ג) ניתנו אחת לשלושה שבועות במשך ארבעה מחזורים, ולאחר מכן, המטופלים קיבלו טיפול תחזוקה ב- Nivolumab(480 מ”ג פעם ב-4 שבועות) למשך עד שנתיים. התוצא המרכזי היה שרידות ללא התקדמות, והתוצא המשני היה שרידות כוללת.

תוצאות המחקר הראו כי ההסתברות לשרידות ללא התקדמות לאחר 12 חודשים הייתה 0.57 בקבוצת ההתערבות ו-0.49 בקבוצת הביקורת, כך שיחס הסיכון (HR) להתקדמות המחלה או למוות היה 0.73 (95% CI 0.57-0.94, P = 0.01). מעקב אחר השרידות הכללית עדיין נמשך. יש לציין כי תופעות לוואי בדרגה 3 או 4 התרחשו ב-79% מהמטופלים בקבוצת ההתערבות וב-56% מהמטופלים בקבוצת הביקורת.

למאמר ב- The New England Journal of Medicine

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה