אונקולוגיה

הר”י מובילה צעדת מחאה לירושלים הבוקר תחת הקריאה “מרפאים את העם”; תמיכה רחבה של רופאים/ות וארגוני חולים

PROTEST

הנהגת ההסתדרות הרפואית החליטה בתום דיון מיוחד לעלות לירושלים ולקיים צעדת מחאה שבשיאה עצרת חירום תחת הכותרת “מרפאים את העם”.

הצעדה תתקיים היום, יום א’, מגשר המיתרים בירושלים לבנייני האומה.

בהודעה שפרסמה הר”י נכתב כי רופאים שלא יוכלו לקחת חלק בצעדה ובעצרת בשל התחייבויות מקצועיות, יוכלו להשתתף בעצרות מחאה מקומיות שיתקיימו בבתי החולים, בתיאום עם הנהלות המרכזים הרפואיים.
כמו כן, החליטה הנהגת ההסתדרות הרפואית על הכרזת סכסוך עבודה וככל שהחקיקה החד-צדדית תעבור בשבוע הבא בקריאה שנייה ושלישית ההסתדרות הרפואית תגיש בג”צ.

בהסתדרות הרפואית חוזרים ומביעים דאגה רבה ממהלכי החקיקה החד צדדיים של הממשלה, שיש בהם כדי לפגוע באופן אנוש ביכולת של הציבור להתגונן מפני החלטות בלתי סבירות הנוגעות למערכת הבריאות ולזכות הציבור לרפואה ראויה ושוויונית. בהר”י שבים ומזהירים מפני קרע הולך ומתרחב בעם, וקוראים לכל מקבלי ההחלטות לחתור להסכמות רחבות.
הנהגת ההסתדרות הרפואית תתכנס שוב בתחילת השבוע על מנת להחליט על המשך הצעדים.

לקריאת ההודעה הקליקו כאן

בכתבה ב”דה מרקר”, כותבת רוני לינדר כי הרופאים זוכים לתמיכה פומבית מארגוני חולים ומאחים ואחיות.
עם זאת, מדובר עד כה בארגון העובדים היחיד שנוקט עמדה פומבית נגד ההפיכה המשטרית, כאשר ההסתדרות הכללית נמנעת מלהגיב כרגע.
במקביל, הרופאים חשופים לאיומים מטעם ארגוני ימין, המאיימים “תשאו באחריות אישית”, ומסרים חריפים מח”כ מהימין.

בסקר שנערך בקרב 2741 רופאים ורופאות עולה כי צעדיה של ההסתדרות הרפואית זוכים לתמיכה רחבה של למעלה מ-80%. כמו כן, 12 ארגוני חולים שלחו לנתניהו מכתב תמיכה בצעדי ההסתדרות, המחזק את צעדי הרופאים, וקראו להתכנס להסכמות רחבות כדי למנוע אסון לחברה הישראלית. בכתבה בדה מרקר מצוטט נכתב כי טיפול מיטבי בחולים: “נשען על החוזה שיש לחברה האזרחית עם הרפואה, לה אנו מעניקים סמכות ואחריות בבריאות האדם, ומקבלים בתמורה מחויבות בלתי מתפשרת לטובת החולה, לרפואה מדעית, לשוויון בהקצאת משאבי בריאות, לאמות מידה טיפוליות ברמה הגבוהה ביותר ולהישמרות קפדנית מניגוד עניינים. עקרונות אלו יכולים להישמר רק במדינה דמוקרטית הנהנית מהפרדת רשויות מלאה, ביזור סמכויות, ביקורת שיפוטית, שומרי סף נטולי פניות ונבחרי ציבור הנסמכים על מוסד המומחיות והמקצוענות”.

בשבוע שעבר פרסם ח”כ בוסו, העומד בראש ועדת הבריאות של הכנסת, הודעה בה נאמר “המטופלים לא בני ערובה של המשחקים הפוליטיים שלכם, מעבר לכך – השבתה שכזו עומדת בניגוד מוחלט לערכי היסוד הבסיסיים ביותר של הרפואה…לא שמעתי שהשביתו את בתי החולים הפרטיים, את הקליניקות הפרטיות, שם עושים את הכסף הגדול יותר”. הועדה הטילה סנקציות על הר”י והוציאה אותה מהועדה המיייעצת לשר הבריאות בייסוד המקצוע עמיתי רופא (שעד לאחרונה נקראו עוזרי רופא), וכן והחליטה שלא להסתמך רק על המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית בהכשרה למקצוע זה, אלא על גוף אחר ששר הבריאות “הכיר בו”, על אף שלא פורסמו על אילו קריטריונים יסתמך. יריב לוין, מ”מ ראש הממשלה, השווה על במת הכנסת את הההסתדרות הרפואית לארגון פשיעה (לדבריו: “תתארו לכם שראש ארגון פשיעה היה אומר לכנסת, ‘זה לא שביתה פוליטית, זאת שביתת אזהרה לכנסת’).

לכתבתה של רוני לינדר ב”דה מרקר”

 

 

 

1 תגובה
  1. משה לייפר
    משה לייפר אומר:

    צודקים חברי הכנסת בוסו והשר לוין .אין שום קשר אמיתי בין רפורמה כמו עילת הסבירות על איכות הרפואה הציבורית .ישנן מדינות דמוקרטיות כמו אנגליה בהם הרפואה ציבורית לא טובה ומדינות כמו דובאי ואפילו פולין שבהם רפואה ציבורית טובה .נראה לכם סביר שנבחרי הציבור יעשו צעדים שפוגעים בחולים וברפואה ודווקא שופט או שלושה שופטים הם אלה שיצילו אותו?האם יש לזה תקדים רציני?.אני תוהה מי הסמיך את ראשי הרי שהיא ארגון מקצועי להביע דיעה במקום הרופאים בעניינים משפטיים שאינם קשורים ולממן הסעות באוטובוסים לירושלים מכספי המיסים שלנו .נראה אחד או יותר מראשי הר”י פוזלים לפוליטיקה ומנצלים את הארגון שלא הסמיך אותם לקידומם האישי .

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה