אונקולוגיה

תוצאות חיוביות לטיפול ב- Epcoritamab בחולים עם לימפומה חוזרת או עמידה לטיפול (מתוך הודעת חברות Genmab ו-AbbVie)

בלמעלה מ-80% מהמבוגרים עם לימפומה פוליקולארית חוזרת או עמידה לטיפול תועדה תגובה כוללת לטיפול בזריקה תת-עורית של Epcoritamab, נוגדן המכוון כנגד CD3 על תאי T וכנגד CD20 על תאי B, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו על-ידי חברת התרופות.

מחקר EPCORE NHL-1 הינו מחקר רב-מרכזי, בשלב 1/2, בתווית-פתוחה,  להערכת הבטיחות והיעילות המוקדמת של Epcoritamab בחולים עם לימפומה שאינה הודג’קין חוזרת, מתקדמת, או עמידה לטיפול. המחקר כלל שלושה שלבים – שלב ראשון שכלל העלאת מינון בבני אדם, שלב שני שכלל העלאת מינון ושלב אופטימיזציה.

מדגם המחקר כלל 128 מבוגרים עם לימפומה פוליקולארית עמידה או חוזרת, אשר קיבלו שני קווי טיפול קודם, או יותר. מבין אלו, 70.3% מהחולים אובחנו עם מחלה עמידה לשני קווי טיפול, כולל עמידות לנוגדן חד-שבטי כנגד CD20 ותכשיר מאלקלי.

התוצא העיקרי של שלב ההארכה של המחקר היה שיעורי התגובה הכוללים, כאשר תוצאי סיום משניים כללו את משך התגובה, שיעורי תגובה מלאה, משך תגובה מלאה, הישרדות ללא-התקדמות ומרווח זמן עד לתגובה לטיפול.

ממצאי המחקר מעידים על שיעורי תגובה כוללים של 82% כפי שנקבע ע”י ועדת מעקב בלתי-תלויה, שיעור שעלה על הסף המוגדר מראש לקביעת יעילות.

חציו משך התגובה לטיפול טרם נקבע והחוקרים לא זיהו סוגיות בטיחות חדשות. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר על-רקע הטיפול כללו תסמונת שחרור ציטוקינים (66.4%), כאשר חלק קטן מאלו היו בדרגה 3 ומעלה (1.6%).

החוקרים כותבים כי מדובר בתוצאות מבטיחות עבור חולים עם לימפומה פוליקולארית עמידה או חוזרת, אוכלוסייה בה קיים צורך בפיתוח אפשרויות טיפול חדשות. הם מתכננים להציג את הממצאים המלאים של המחקר באחד הכנסים הקרבים ולדון בתוצאות עם הרשויות ברחבי העולם.

מתוך הודעת חברות Genmab ו-AbbVie

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה