אונקולוגיה

טיפול ב- Selpercatinib משפר הישרדות ללא-התקדמות ממאירות מדולארית של בלוטת התריס עם מוטציית RET (מתוך הודעת חברת אלי לילי)

טיפול ב- Selpercatinib(רטבמו) עשוי לשפר הישרדות ללא-התקדמות מחלה, בהשוואה לשני מעכבים מולטי-קינאז אחרים, בחולים עם ממאירות מדולארית של בלוטת התריס (Medullary Thyroid Cancer) עם מוטציית RET, כך על-פי הודעת של יצרנית התרופה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Selpercatinib אושר בשנה שעברה ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי לטיפול במבוגרים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC מתקדם-מקומית או גרורתי עם עדות לאיחוי RET, כפי שנקבע לפי בדיקה שאושרה ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי.

מוטציות RET מתועדות בקרוב ל-60% מהחולים עם ממאירות מדולארית ספורדית ובלמעלה מ-90% מהחולים עם ממאירות מדולארית תורשתית.

מחקר LIBERTO-531 הינו מחקר אקראי בשלב 3, אשר כלל 291 חולים עם ממאירות מדולארית של בלוטת התריס גרורתית או מתקדמת-מקומית ועדות למוטציית RET. המשתתפים במחקר חולקו ביחס 2:1 לקבלת Selpercatinib או טיפול לפי בחירת הרופא ב-Cabozantinib או Vandetanib כטיפול ראשוני. הכותבים מציינים כי Cabozantinib ו-Vandetanib הן אפשרויות קו-טיפול ראשון מאושרות לאוכלוסיית חולים זו.

המחקר ענה על התוצא העיקרי, כאשר ניתוח ביניים להערכת יעילות הטיפול שהושלם ע”י ועדת מעקב בלתי-תלויה הדגים שיפור מובהק סטטיסטית ומשמעותי קלינית בהישרדות ללא-התקדמות מחלה בחולים תחת טיפול ב- Selpercatinib.

ממצאים אלו מאשרים את החשיבות של טיפול סלקטיבי במקרים של ממאירויות משנית למוטציות RET ומעידים כי שי לשקול מתן Selpercatinib כקו-טיפול ראשון מועדף בחולים עם ממאירות מדולארית של בלוטת התריס בשלב מתקדם ועם עדות למוטציית RET.

בשילוב עם הנתונים החיוביים אודות תוצאות הטיפול ב- Selpercatinib כנגד סרטן ריאות, הנתונים האחרונים בנוגע ל- Selpercatinib מדגישים את החשיבות של בדיקות גנומיות בשלב מוקדם להבטחת השגת תוצאות הטיפול הטובות ביותר באמצעות מתן תרופה ממוקדת.

אירועים חריגים משנית לטיפול ב- Selpercatinib תאמו לאלו שתוארו בקרב מטופלים בתרופה זו במחקרים קודמים. תווית הטיפול כוללת אזהרה ומשנה זהירות בנוגע לרעילות כבדית, מחלת ריאות אינטרסטיציאלית/פגיעה ריאתית, יתר לחץ דם, הארכת מקטע QT, אירועי דמם, רגישות-יתר, תסמונת תמס גידול, תת-פעילות של בלוטת התריס, רעילות עוברית וסיכון להפרעה בריפוי פצע.

התוצאות המלאות של מחקר LIBERTO-531 יוצגו באחד הכנסים הרפואיים הקרובים.

מתוך הודעת חברת אלי לילי

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה