אונקולוגיה

מעכב PD-1 משפר תוצאות בתת-סוג של לימפומה שאינה הודג’קין (ESMO)

טיפול ב-toripalimab, מעכב PD-1, יחד עם טיפול בקרינה משפר את התוצאות בחולים עם לימפומה של תאי NK/T חוץ-נודלית בשלב I/II שאינם משיגים תגובה מלאה לכימותרפיה ראשונית, כך עולה ממחקר שהוצג בקונגרס האגודה האירופית לאונקולוגיה רפואית (ESMO) 2023.

סטנדרט הטיפול הנוכחי בלימפומה חוץ-נודלית של תאי NK/T, תת-סוג של לימפומה שאינה הודג’קין, הוא טיפול ב-L-asparaginase או כימותרפיה משולבת מבוססת pegaspargase יחד עם הקרנות. עבור חולים שאינם מגיבים לטיפול קו ראשון זה, הפרוגנוזה גרועה – ההישרדות החציונית ללא התקדמות של אותם חולים היא כ-4.5 חודשים, עם הישרדות כוללת חציונית של כ-6.4 חודשים.

במחקר פרוספקטיבי, חד-זרועי ורב-מרכזי פאזה 2 זה, השתתפו 22 מטופלים עם לימפומה חוץ-נודלית של תאי NK/T בשלב 1 ו-2 שלא הדגימו תגובה מלאה לאחר 2-3 מחזורים של משלב כימותרפי. מבין החולים, ל-8 (36.4%) הייתה תגובה חלקית, ל-8 (36.4%) הייתה מחלה יציבה, ול-6 (27.2%) הייתה מחלה מתקדמת לאחר הטיפול הכימותרפי. רובם היו בשלב 1 (77.3%; 17) והנותרים היו בשלב 2.

עבור התוצא העיקרי שנבדק במחקר, כ-3 חודשים לאחר טיפול בקרינה, שיעור התגובה הכולל היה 90.9%, כאשר ל-17 חולים (77.3%) הייתה תגובה מלאה, ל-3 (13.6%) תגובה חלקית ול-2 (9.1%) הייתה מחלה מתקדמת.

בתקופת מעקב חציוני של 23 חודשים (טווח 3-78), ההישרדות ללא התקדמות במשך שנתיים הייתה 81.6%, וההישרדות הכוללת הייתה 95.0%. לשניים מתוך שלושה מטופלים עם תגובה חלקית הייתה הישנות אחרי הקרנות לאחר 5 ו-10 חודשים; לאחד מהמטופלים עם תגובה מלאה הייתה הישנות לאחר 60 חודשים, ושני חולים עם מחלה מתקדמת מתו 9 חודשים לאחר טיפול בקרינה.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה