אונקולוגיה

אינדוקציה של כימותרפיה לפני כימו-קרינה מפחית הישנות ומוות בסרטן צוואר הרחם מתקדם מקומי (ESMO)

אישה בגיל המעבר

טיפול אינדוקציה קצר של כימותרפיה (IC) לפני כימו-קרינה (CRT) מפחית את ההישנות והתמותה בקרב חולות סרטן צוואר הרחם מתקדם מקומי (locally advanced), כך עולה מנתונים שהוצגו בקונגרס האירופאי לאונקולוגיה רפואית (ESMO).

שיא ההיארעות של סרטן צוואר הרחם הוא בנשים בתחילת שנות השלושים לחייהן, כשכימו-קרינה הוא הטיפול המקובל בסרטן צוואר הרחם מאז 1999, אך למרות שיפורים בטכניקות הטיפול בקרינה הסרטן חוזר בעד 30% מהמקרים. שיעור ההישרדות לחמש שנים בסרטן צוואר הרחם עומד על כ-70%.

ניסוי INTERLACE הוא ניסוי פאזה III, שבחן במהלך של 10 שנים כ-500 חולות בבתי חולים בבריטניה, מקסיקו, הודו, איטליה וברזיל. אלו שהשתתפו במחקר אובחנו כחולות בסרטן צוואר הרחם, שהיה גדול מספיק כדי להיראות ללא מיקרוסקופ, אך עדיין לא התפשט לחלקים אחרים בגוף.

המטופלות הוקצו באופן אקראי לקבלת כימו-קרינה סטנדרטית (הקרנה חיצונית יחד עם ציספלטין וברכיתרפיה שבועית), או קורס ראשוני של שישה שבועות של אינדוקציית כימותרפיה (כימותרפיה carboplatin ו-paclitaxel) ואחריו אותו CRT סטנדרטי. לאחר חמש שנים, 80% מאלה שקיבלו אינדוקציית כימותרפיה לפני ה-CRT היו בחיים ובקרב 73% מהמטופלות הסרטן לא חזר או התפשט. בקבוצת הטיפול הסטנדרטי, 72% היו בחיים ו-64% מהמטופלות הסרטן לא חזר או התפשט.

לפי החוקרת הראשית במחקר, “הניסוי שלנו מראה שהקורס הקצר הזה של כימותרפיה נוספת הניתן לפני ה-CRT הסטנדרטי יכול להפחית את הסיכון של חזרת הסרטן או תמותה ב-35%. זהו השיפור הגדול ביותר בתוצאת מחלה זו מזה למעלה מ-20 שנה”.

לכתבה ב-ecancer

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה