אונקולוגיה

סוכרת מלווה בשיעורי הישרדות נמוכים יותר לאחר כריתת כליה בחולים עם סרטן כליה (מתוך כנס ה-International Kidney Cancer Symposium: North America)

בקרב חולים לאחר כריתת כליה בשל ממאירות כלייתית מסוג RCC (או Renal Cell Carcinoma), סוכרת מלווה במשך הישרדות קצר יותר משמעותית, בהשוואה למשך ההישרדות באלו ללא סוכרת, כך עולה מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-International Kidney Cancer Symposium: North America.

מחקרים קודמים בחנו את הקשר בין סוכרת ובין הישרדות חולים לאחר כריתת כליה בשל אבחנה של RCC, אך תוארו הבדלים משמעותיים בין המחקרים. כעת הם התבססו על מאגר Danish Cancer Registry להערכת ההשפעה של סוכרת על הישרדות כוללת בחולים עם RCC לאחר כריתת כליה.

המחקר הרטרוספקטיבי, תצפיתי, כלל 6,198 חולים עם RCC שעברו כריתת כליה בין שנת 2000 ועד שנת 2018 בבתי חולים בדנמרק. החוקרים סיווגו את החולים לשתי קבוצות על-פי נוכחות סוכרת (12.5%) או העדר סוכרת (87.5%) לפני הניתוח הכלייתי.

בקרב חולים עם אבחנה של סוכרת לפני ההתערבות הניתוחית תועד סיכון מוגבר לתמותה (יחס סיכון להישרדות כוללת של 1.36, p<0.001).

עוד עולה מהנתונים כי מין זכר לווה בסיכון מוגבר לתמותה (יחס סיכון של 1.11, p=0.015) וכי שיעורי ההישרדות היו גרועים יותר עם עליה בגיל החולים. בהשוואה לחולים מתחת לגיל 60 שנים, מהנתונים עלה סיכון מוגבר לתמותה באלו בגילאי 60-69 שנים (יחס סיכון של 1.44, p<0.001), בגילאי 70-80 שנים (יחס סיכון של 1.98, p<0.001) ובאלו מעל גיל 80 שנים (יחס סיכון של 2.86, p<0.001).

ממצאי המחקר מעידים עוד על קשר מובהק סטטיסטית בין הגידול, מעורבות קשריות לימפה ופיזור משני ובין שיעורי הישרדות נמוכים יותר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מדגישים את הצורך בטיפול ממוין וניטור אחר אוכלוסיית חולים זו. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לבחון את ההשפעה המשולבת והנפרדת של סוכרת וכריתת כליה על ההישרדות הכוללת של החולים.

מתוך כנס ה-International Kidney Cancer Symposium: North America

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה