אונקולוגיה

מרכז רפואי צפון (פוריה) קיבל הכרה של שירות רפואי מתמחה בתחום הלימפאדמה

בתמונה מימין לשמאל: ד"ר אסי דרובוט וד"ר מועאד פראג'. קרדיט תמונה: מרכז רפואי צפון
מנהל מרכז רפואי צפון, פרופ' ארז און: "מרכז רפואי צפון חרת על דגלו לקדם מצוינות ואת השירותים הרפואיים הטובים ביותר לתושבי האזור. קבלת ההכרה הזאת היא עוד אישור לדרך בה בחרנו ולהיותנו המרכז הרפואי מוביל בצפון."

בהודעה שפרסם המרכז נכתב כי מדובר בהכרה ביכולת ייחודית שפותחה במרכז הרפואי למתן טיפול כוללני במחלה, וכי המשמעות היא שכל אדם הלוקה במחלה, זכאי לקבל טיפול במרכז רפואי צפון, ועל קופת החולים לאפשר למטופל לקבל את הטיפול במחלה במרכז המתמחה בתחום.

חטיבת הרפואה במשרד הבריאות מפרסמת 29 שירותי רפואה מתמחה בבתי החולים בארץ, רובם בבתי החולים הגדולים במרכז. לאחרונה הצטרף שירות מתמחה חדש לרשימה, השירות ה 30, כשמרכז רפואי צפון (פוריה) קיבל מעמד של שירות רפואי מתמחה בתחום הלימפאדמה. במרכז הרפואי צפון יכולת גבוהה וייחודית לטיפולים כירורגים מתקדמים במחלה, צוות עם ניסיון בינלאומי בתחום, ציוד ייחודי, הכולל מיקרוסקופ רב עוצמה ומכשור תומך לאבחנה ולטיפול.

לימפאדמה (בצקת לימפטית) היא מצב בו החולים סובלים מבצקות באזורים שונים בגופם. נוזל לימפטי מצטבר בחלל הבין־תאי באיברים שונים, וכתוצאה מכך נוצרת בצקת. לעיתים הלימפאדמה מולדת, ולעיתים היא נוצרת כתוצאה מניתוחים אונקולוגיים.

ד”ר אסי דרובוט, מנהל היחידה לכירורגיית שד ולימפאדמה במחלקה הכירורגית במרכז הרפואי צפון: “הלימפאדמה היא לא רק בעיה אסתטית. מדובר בבצקות שמשפיעות על התפקוד היום יומי של החולה – ומפריעות לו בהליכה, או בתפקוד הידיים.”

ד”ר מועאד פראג’, מנהל המחלקה הכירורגית במכרז רפואי צפון: “קבלת המעמד מהווה הכרה משמעותית באיכות הטיפול שאנחנו נותנים והצהרה שאין מרכז מומחה מאיתנו בתחום בכל הארץ. המצויינות הזאת מאפיינת לא רק את תחום הלימפאדמה, אלא את כל תחום הכירורגייה, והיא מצטרפת לשימוש הגובר והולך שלנו בניתוחים הרובוטיים.”

בתמונה מימין לשמאל: ד”ר אסי דרובוט וד”ר מועאד פראג’.
קרדיט תמונה: מרכז רפואי צפון

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה