אונקולוגיה

מוגבלות שכלית או התפתחותית קשורה לפרוגנוזה נמוכה יותר מסרטן (Canadian Journal of Public Health)

BREAST CANCER סרטן השד בדיקת שד
אנשים עם מוגבלות שכלית או התפתחותית נוטים יותר למות מסרטן השד, המעי הגס וריאות מאשר אלה ללא מוגבלות, כך מציע מחקר שפורסם ב-Canadian Journal of Public Health

אנשים עם מוגבלות שכלית או התפתחותית נוטים יותר למות מסרטן השד, המעי הגס וריאות מאשר אלה ללא מוגבלות, כך מציע מחקר עוקבה רטרוספקטיבי מבוסס-אוכלוסייה חדש שפורסם ב-Canadian Journal of Public Health.

לפי המחקר, שכלל כמעט 340,000 נבדקים, אנשים עם מוגבלות שכלית או התפתחותית היו בסיכון גבוה פי 2.28 למות מסרטן השד, פי 2.57 למוות מסרטן המעי הגס ופי 1.38 יותר למוות מסרטן ריאות. בנוסף, למעט יוצאים מן הכלל, הישרדות גרועה יותר עבור אנשים עם מוגבלות שכלית או התפתחותית הודגמה ללא קשר לשלב האבחון של הסרטן.

סקירת ספרות קודמת של החוקרים על תוצאות סרטן בקבוצה זו של מבוגרים עם מוגבלות שכלית או התפתחותית הראתה כי כמעט ואין מחקר באשר לעיכוב באבחון סרטן והשלכותיו (למשל, מחלה בשלב מאוחר) או הישרדות לאחר אבחון סרטן באוכלוסייה זו.

האבחנות שנבדקו במחקר כללו מוגבלות שכלית, תסמונת אלכוהול עוברית, אוטיזם ותסמונת דאון. בסך הכל, 123,695 חולות עם סרטן שד, 98,809 חולים עם סרטן המעי הגס ו-116,232 חולים עם סרטן ריאות היו במעקב מתאריך אבחון הסרטן ועד למותם או לסוף תקופת המעקב, המוקדם מביניהם.

לאנשים עם מוגבלות שכלית או התפתחותית הייתה הישרדות גרועה משמעותית מאלו ללא מוגבלות, כשההישרדות לחמש שנים למטופלים עם מוגבלות שכלית או התפתחותית, לעומת ללא, הייתה 61.5% לעומת 81.7% בסרטן השד, 34.2% לעומת 56.6% בסרטן המעי הגס ו-11.9% לעומת 19.7% בסרטן הריאות. יחסי הסיכונים המתואמים למוות מכל הסיבות היו גבוהים פי 2.74, 2.42 ופי 1.49 עבור סרטן שד, מעי גס וריאות.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה