אונקולוגיה

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר משלב Osimertinib עם כימותרפיה כנגד סרטן ריאות (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישר את מתן Osimertinib (טאגריסו) בשילוב עם טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום כקו-טיפול ראשון בחולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC (או Non-Small Cell Lung Cancer) מתקדם-מקומית או גרורתי עם מוטציות EGFR.

המומחים מסבירים כי ניתן לזהות את מוטציות EGFR, באופן ספציפי מחיקות אקסון 19 או מוטציות ב-L858R באקסון 21, באמצעות בדיקה המאושרת ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי.

הטיפול בטאגריסו כבר מאושר לשימוש כטיפול מונותרפי כקו-ראשון בחולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC מתקדם-מקומית או גרורתי עם מוטציות EGFR.

האישור הנוכחי מבוסס על מחקר FLAURA-2 שכלל 557 חולים עם מוטציות EGFR וללא טיפול סיסטמי קודם. המשתתפים חולקו באקראי באופן שווה לקבלת Osimertinib עם טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום או לקבלת Osimertinib כטיפול יחיד.

חציון ההישרדות ללא-התקדמות מחלה עמד על 25.5 חודשים בקבוצת הטיפול המשולב, לעומת 16.7 חודשים בזרוע הטיפול המונותרפי ב- Osimertinib (שיפור של 38%). ניתוח נתוני ההישרדות הכוללת עדיין אינם בשלים בעת ניתוח הנתונים.

בחולים עם גרורות מוחיות בתחילת הדרך, ב-74% מהחולים בזרוע הטיפול המשולב לא תועדה התקדמות מחלה במערכת העצבים המרכזית או תמותה לאחר שנתיים, זאת בהשוואה ל-54% מהחולים בזרוע הטיפול המונותרפי.

אירועים חריגים היו נפוצים יותר בזרוע הטיפול המשולב עקב תופעות לוואי משנית לטיפול הכימותרפי. תופעות הלוואי הנפוצות עם משלב Osimertinib וכימותרפיה, אשר תועדו ב-20% מהחולים ומעלה, כללו לויקופניה, תרומבציטופניה, נויטרופניה, לימפופניה, פריחה, שלשול, רעילות ציפורניים, יובש בעור ועליה בריכוז קריאטינין בדם.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה