אונקולוגיה

תוצאות ניתוח פחות טובות בקרב חולי סרטן עם הפרעות התנהגותיות (Journal of the American College of Surgeons)

חולי סרטן עם הפרעות התנהגותיות נוטים פחות לעבור כריתות כירורגיות, ובעלי סיכוי גבוה יותר לחוות תוצאות גרועות לאחר ניתוח, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-Journal of the American College of Surgeons

חולי סרטן עם הפרעות התנהגותיות נוטים פחות באופן משמעותי לעבור כריתות כירורגיות, ובעלי סיכוי גבוה יותר לחוות תוצאות גרועות כאשר הם כן עוברים ניתוח, בהתבסס על נתונים ממחקר חדש על כמעט 700,000 אנשים שפורסם ב-Journal of the American College of Surgeons.

“הסיבה לקשר עדיין לא ברורה, ומדגישה את הצורך לטפל בהפרעות התנהגותיות קיימות, שעלולות להחמיר לאחר שמטופל מאובחן כחולה סרטן. אבחון סרטן יכול לגרום לא רק ללחץ פיזי אלא ללחץ נפשי, רגשי, חברתי וכלכלי שיכול לגרום להפרעת התנהגות חדשה, לגרום לחזרה של הפרעת התנהגות קודמת או להחמיר את הפרעת ההתנהגות הנוכחית”, ציינו החוקרים. למרות שמחקרים קודמים הראו קשר אפשרי בין הפרעת התנהגות וסיכון מוגבר לסרטן, כמו גם היענות מופחתת לטיפול, ההשפעה של הפרעות התנהגותיות על התוצאות בחולי סרטן שעוברים כריתה כירורגית לא נבדקה, כתבו החוקרים.

מחקרים קודמים התמקדו בהשפעה של מחלת נפש חמורה כמו סכיזופרניה והפרעה דו קוטבית על הטיפול בסרטן. מחקרים רבים התמקדו גם בחולים המפתחים בעיות נפשיות (כולל הפרעת התנהגות) לאחר אבחנה של סרטן, אך המחקר הנוכחי הוא הראשון שידוע לבחון תוצאות באלה עם הפרעת התנהגות לפני הסרטן.

“הפרעת התנהגות הם קבוצה מגוונת של מחלות נפש המשפיעות על הרווחה הפסיכו-סוציאלית של הפרט הפרעת התנהגות, כוללת שימוש בסמים, הפרעות אכילה והפרעות שינה, שכיחים פחות מחרדה/דיכאון, אך יש להם שכיחות מוערכת של 1.3%-3.1% בקרב מבוגרים בארצות הברית”, אמר המחבר הראשי.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה