אונקולוגיה

מחקר גרמני-ישראלי: כיצד לבלום חלבונים סרטניים? (הודעת הטכניון)

הטכניון
במסגרת מחקר בין-לאומי משותף, שלושה מדענים מהטכניון ועמיתיהם בגרמניה יחקרו את המנגנונים המולקולארים המייצבים אונקו-פרוטאינים בסרטן.

התפתחות סרטן קשורה ישירות בהשתלטותם של חלבונים הקרויים אונקו-פרוטאינים על מנגנוני בקרה תאיים והפיכת התא לסרטני. בתאים תקינים, חלבונים אלו מפורקים במהירות על ידי מנגנוני ההגנה של התא, אולם בתאי סרטן מסוימים מתפתחת “עמידות לפירוק” המקנה לגידול עמידות לתרופות אנטי-סרטניות. יציבות מוגברת של אונקו-פרוטאינים אלו היא קריטית לשרידות תאי הסרטן.

החוקרים יפתחו גישות חדשות לתקיפת מנגנוני העמידות, כך שחלבונים אלו יפורקו במהירות וריכוזם יחזור לרמות פיזיולוגיות תקינות, דבר שיביא למותם של תאי הסרטן. פרויקט המחקר הקבוצתי זכה במענק של 1.6 מיליון יורו מתוכנית המחקר DIP לשיתוף פעולה מחקרי בין גרמניה לישראל.  חוקרי הטכניון השותפים בפרויקט הם פרופ’ אשרף בריק מהפקולטה לכימיה ע”ש שוליך, פרופ’ אמיר אורין מהפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט וד”ר דן ברכה מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון. מגרמניה, שותפים לפרויקט פרופ׳ איוון דיקיץ׳ מאוניברסיטת גטה בפרנקפורט ופרופ׳ מרקוס דיפנבכר ממרכז הלמהולץ במינכן.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה