עיניים

חדש ב”הלל יפה”: השתלת עדשות מולטיפוקליות בניתוחי קטרקט

לאחרונה הוקמה במחלקת עיניים במרכז הרפואי הלל יפה מרפאת קטרקט פרמיום אשר מאפשרת למנותחי קטרקט השתלת עדשות מולטיפוקליות בהתאמה אישית, ללא צורך במשקפיים לאחר הניתוח. ד”ר ביאטריס טיאוסנו, מנהלת המחלקה: “מדובר בעדשות מתקדמות ביותר המאפשרות ראייה חדה לקרוב ולרחוק”.
ניתוח להסרת קטרקט הינו אחד מבין הניתוחים המוצלחים והנפוצים ביותר בעולם. קטרקט היא עכירות של עדשת העין הגורמת להפרעה בראייה. במהלך הניתוח מוציאים את העדשה העכורה ומשתילים במקומה עדשה סינטטית שקופה כדי לשפר את חדות הראייה.
כיום, העדשות הסטנדרטיות המושתלות בניתוחי הקטרקט הן עדשות בעלות מוקד אופטי אחד אשר מאפשרות ראייה טובה לאחר הניתוח, אך במקרים רבים נדרש המטופל להרכיב משקפיים לצורך קריאה, עבודה מול מחשב, נהיגה או צפייה בטלוויזיה.
בשנים האחרונות פותחו עדשות מולטיפוקליות המאפשרות ראייה חדה לקרוב ולרחוק בו זמנית, כך שחוסכות את הצורך במשקפיים. ישנן גם עדשות טוריות (עדשות המתקנות צילינדר), המאפשרות ראייה חדה ללא צורך במשקפיים גם למטופלים הסובלים מאסטיגמציה.
השבוע לראשונה הושתלה במרכז הרפואי הלל יפה עדשה מיוחדת מולטיפוקלית וטורית במטופל בשנות ה- 40 לחייו, שסבל מקוצר ראייה וצילינדר. טרם הניתוח עבר המטופל מדידות מדויקות כדי לבדוק האם מתאים לסוג זה של ניתוח. לאחר שנמצא מתאים, נבחרה סוג ומספר העדשה האופטימלית על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר. “ב”הלל יפה” אנו מתבצעים בדיקות התאמה למועמדים לניתוח קטרקט המעוניינים בהשתלת עדשת פרמיום מיוחדת. המטופלים עוברים בדיקה מדוקדקת לחישוב סוג ומספר העדשה על ידי אופטומטריסטיות מוסמכות- לינה נוסטין וארווה מסארווה, שעברו הכשרה מיוחדת לחישובים הנדרשים לעדשות אלה”, מסבירה ד”ר רנא חנא, רופאה בכירה במחלקת עיניים ואחראית על המרפאה, שחזרה לאחרונה מספרד אחרי השתלמות על בניתוחי קטרקט.
“כיום השכיחות של ניתוחי קטרקט המשלבים עדשות פרמיום עולה בארץ ובעולם, ויותר אנשים מחפשים תוצאות ראייה מיטביות מבלי להיות תלויים במשקפיים. אני שמחה שיש לנו את האפשרות להציע למטופלינו ניתוחי קטרקט בשילוב השתלת עדשות מהמתקדמות בעולם, כמו עדשות מולטיפוקל אשר מספקות פתרון נהדר לראייה מיטבית לטווח הרחוק והקרוב וכן עדשות טוריות לתיקון צילינדר (אסטיגמטיזם)”, ציינה ד”ר ביאטריס טיאוסנו, מנהלת מחלקת עיניים במרכז הרפואי הלל יפה.
יום לאחר הניתוח הגיע המטופל לביקורת וציין כי ההחלמה מהניתוח הייתה מהירה וכעת רואה מעולה לכל הטווחים.

לקביעת תור למרפאת עיניים במרכז הרפואי הלל יפה ניתן לחייג 6742*

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה