עיניים

הרופאים במטה משפחות החטופים מתריעים מפני סכנה לחייהם ללא גישה לטיפול רפואי מתאים (THE MARKER, YNET)

WAR יפה אדר חטופה

רוני לינדר ליוותה בכתבתה במגזין THE MARKER צוות מסור של רופאים ורופאות האמונים על איסוף מידע רפואי אודות החטופים כדי לקדם העברת תרופות וטיפול רפואי, הפועל במסגרת מטה משפחות החטופים. מטה המשפחות מלווה ומייצג את משפחות החטופים ובמסגרתו הוקם בהתנדבות חמ”ל בריאות (בראשו עומד יו”ר ארגון בריאות הציבור, פרופ’ חגי לוין) ששם לו למטרה לברר לעומק את מצבם הרפואי של החטופים ולאילו טיפולים או תרופות הם זקוקים בשבי, וכן לתמוך פסיכולוגית במשפחות החטופים והחטופות, וגם במתנדבים הרבים הנחשפים למראות הקשים. משרד הבריאות הורה באופן חריג לשחרר את המידע הרפואי של החטופים ולאפשר לבני המשפחה גישה אליו.

החמ”ל העביר לצלב האדום דו”ח ראשוני על הרקע הרפואי של החטופים והחטופות. לפי מחברות ומחברי הדו”ח, יצירת קשר עם החטופים היא קריטית: חלקם עומדים בסכנת חיים אם לא יקבלו את הטיפול הרפואי לו הם זקוקים. ברשימה שמרכיב המטה מודגשים מצבים כמו תינוק הניזון בלעדית מפורמולה, אנשים עם מחלת קרוהן, טרשת נפוצה או פרקינסון ודמנציה ואי ספיקת לב, כמו גם פציעות ירי לא מטופלות.

לינדר מוסיפה כי העבודה של המטה נעשית בתנאים קשים מאד של חוסר ודאות, כשלא ברור כמה חטופים אכן נמצאים בעזה ובהעדר צינור מידע מוסדר להעברת החומר הרפואי או מידע קונקרטי המתקבל באופן שוטף על מצבם של החטופים והחטופות. החמ”ל נמצא בקשר רציף ומפעיל לחץ על הצלב האדום, שמצידו טוען שפועל דרך הצינורות הזמינים לו כדי לקבל גישה אל החטופים והחטופות.

הקריאה היוצאת מהחמ”ל והמטה לקהילה הרפואית העולמית, לצלב האדום ולארגון הבריאות העולמי לקדם את הגישה והטיפול בחטופים כמשימה בחשיבות העליונה. 

לכתבתה של רוני לינדר ב-THE MARKER

בכתבה שפורסמה השבוע ב-YNET קוראות משפחות החטופים, שיקיריהם נמצאים בסכנת חיים ללא טיפול רפואי מתאים, להתערבות בינלאומית של ארגוני זכויות אדם.

אוריאן אדר, נכדתה של יפה אדר בת ה-85 שנחטפה מביתה בניר עוז, וסובלת מבעיות לב, כליות ופריצת דיסק אומרת: “אני לא יודעת כמה זמן היא יכולה לשרוד בלי התרופות שלה. יש שם אנשים שאין להם זמן. אין להם זמן, ואם לא נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי להחזיר אותם עכשיו, הם יחזרו בתור גופות”.

בכתבה מצוין כי נציגי המשפחות ומערך הרפואה נפגשו עם ראשת המשלחת של הצלב האדום בישראל. ענבל מנדלר ממערך הרפואה והחוסן של מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים אומרת להדר גיל-עד מ-YNET: “יש שם קשישים וקשישות, חלקם עם מחלות כרוניות כמו פרקינסון ודמנציה. יש תינוקות שצריכים תחליף חלב, אנשים עם מחלות כרוניות, מתמודדי נפש שמטופלים בתרופות, נשים עם סרטן שד שצריכות הקרנות….מחלות אוטואימוניות ודלקתיות מתלקחות ומתפרצות במצבי לחץ וללא טיפול, ומצבם של קשישים שסובלים מלחץ דם גבוה או מתחלואה לבבית וכלייתית ימשיך להחמיר עד כדי כשל של האיברים האלה. הם עלולים למות כתוצאה מחוסר טיפול”.

לכתבתה של הדר גיל-עד ב-YNET

 לקריאת הדו”ח הראשוני ששלח מטה משפחות החטופים לצלב האדום (מקור- אתר מטה משפחות החטופים) הקליקו כאן

בתמונת הכותרת: יפה אדר, בת 85, שנחטפה לשבי החמאס, מתוך אתר מטה משפחות החטופים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה