עיניים

קשישים בסיכון לרישום תרופות שלא מתאימות לגילם (Annals of Internal Medicine)

בערך 2% מהמרשמים שנרשמו למטופלים קשישים לא מתאימים פוטנציאלית לקשישים, כך עולה ממחקר שפורסם ב-Annals of Internal Medicine.

עשר תרופות היוו 99.5% מהתרופות שנקבעו במחקר כפוטנציאלית לא מתאימות לקשישים, כולל תרופות נוגדות דיכאון, מרפות שרירים, תרופות היפנוטיות, אנטיהיסטמינים מדור ראשון, תרופות נוגדות עוויתות, סולפונילאוריאה, ברביטורטים, תרופות אנטי-נאופלסטיקאיות, תרופות לבלוטת התריס ותרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות.

“לקשישים יש לעתים קרובות יותר ממצב כרוני אחד ורושמים להם לעיתים מספר רב של תרופות לטיפול במצבים אלה, מה שמעמיד אותם בסיכון לאירועים שליליים”, אמר המחבר הראשי של המחקר, “בהתחשב בהיקף רישום המרשמים לקשישים, אפילו אחוז קטן של תרופות לא מתאימות יכול להיתרגם להשפעה משמעותית על אירועים שליליים כתוצאה מתרופות”.

המחקר ביקש לבחון גם האם המרשמים שלא מתאימים לקשישים ניתנים יותר בקרב אחיות קליניות, המורשות לתת מרשמים בחלק מהמדינות. בשנים האחרונות, יותר ויותר מדינות מעניקות להן סמכויות רחבות, בעוד שארגונים רפואיים מקצועיים מתנגדים לרפורמות והעלו טענות על הבדלים באיכות הטיפול.

החוקרים מצאו כי שיעורי הרישום הלא מתאים היה “כמעט זהה” בין רופאים לאחיות קליניות, כששיעור המרשמים הלא מותאמים היה 1.66 ל-100 מרשמים לאחיות קליניות לעומת 1.68 ל-100 מרשמים לרופאים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה