אורתופדיה-פיזיותרפיה

סולם כאב לעיתים קרובות אינו מציג נכונה את תחושת המטופלים בחדר המיון (Am J Emerg Med)

מאת ד”ר אלינור מוסרי-בריסקין

תשאול מטופלים על רמת הכאב בהצגת סולם כאב אינו באמת מלמד על מה שהמטופל מרגיש. כך על פי מחקר משוודיה, שפורסם ב American Journal of Emergency Medicine ב 9.9.2016.

במהלך 2012 ראיינו החוקרים מטופלים אשר המתינו בחדר המיון של Karolinska University Hospital עם תלונות של כאבי בטן, כאבים בחזה או כאבים אורטופדים. המשתתפים התבקשו לכמת את רמת הכאב על פי סרגל מספרי (מספרים בין 0-10) ועל פי סרגל ויזואלי (אורכו 10 ס”מ).

בהמשך שאלו החוקרים את המטופלים על מידת האמינות של הסרגל בדירוג הכאב. חלק מהמטופלים סברו כי כימות חד פעמי של הכאב אינו מספיק מפני שהכאב עשוי להשתנות במשך הזמן. חלק מהמטופלים עם כאבים בחזה ציינו כי תחושתם כלל לא היתה כאב אלא לחץ. חלק מהמטופלים חששו כי מתן ערך נמוך מידי לכאב יוביל להתייחסות לא רצינית לתלונותיהם.

תפיסתם של מטופלים את הכאב קשורה במשתנים מרובים חרדה, נוכחות מצבים מקדימים כמו דכאון, תרבות, היות הסימפטומים אקוטים לעומת כרונים. יותר מהערך המתאר את הכאב, חשוב תיאור המיקום, אופי, זמן התחלת הכאב וגורמים מקלים או מחמירים.

הסקאלות המדוברות מתוקפות היטב אך בעיקר לכאב כרוני וכאבים שלאחר ניתוח. יתכן כי עבור השימוש בהן בחדר מיון יש צורך בהערכה נוספת ותיקוף מחודש שלהן.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה