אורתופדיה-פיזיותרפיה

השוואת הקלה בכאב לאחר ניתוח אורתופדי/טראומה עם טיפול פומי ב-Tapentadol בשחרור-ממושך לעומת Oxycodone/Naloxone בשחרור-ממושך (BMC Anesthesiol)

במאמר שפורסם בכתב העת BMC Anesthesiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב- Oxycodone/Naloxone (טרגין) בשחרור-ממושך או ב-Tapentadol (פלקסיה) בשחרור-ממושך סביב ניתוח אורתופדי/טראומה הוביל לירידה משמעותית בעוצמת כאב במהלך פעילות גופנית בתוך 24 שעות מהניתוח. התועלת לשיכוך כאבים באה על חשבון תופעות לוואי, בעיקר גסטרואינטסטינאליות.

המחקר האקראי, מבוקר-פלסבו, פרוספקטיבי, כלל שני תוצאים עיקריים משולבים: (1) יעילות שיכוך כאבים: ממוצע רמת כאב בסולם מספרי בין 0-10 במהלך פעילות גופנית לאורך 5 ימים. (2) בטיחות: סך מדד תופעות לוואי של האירועים הבאים: בחילות, הקאות, עצירות, טשטוש, ורטיגו, ישנוניות.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 266 חולי טראומה לטיפול ב-Tapentadol (133 חולים) או Oxycodone/Naloxone (133 חולים).

יעילות שיכוך כאבים: דרגת הכאב היומי הממועת בחמשת הימים הראשונים לאחר-ניתוח עמדה על 2.8 נקודות בשתי הקבוצות. עוצמת הכאב המקסימאלי הממוצעת במהלך פעילות ב-24 השעות הראשונות לאחר הניתוח עמדה על 3.8 (Tapentadol) ו-3.8 (Oxycodone/Naloxone). מניתוח סטטיסטי עלה כי Tapentadol אינו-נחות, אך אינו-עדיף על Oxycodone/Naloxone.

בטיחות: הקאות ביום הראשון תועדו ב-11% מהחולים, עצירות ב-35% מהמטופלים ב-Tapentadol וב-16% וב-30% מהמטופלים, בהתאמה. היארעות טשטוש/ורטיגו עמדה על פחות מ-10% מהמטופלים וישנוניות תועדה בפחות מ-2% מהחולים בשתי הקבוצות. סיכום מדד אירועי תופעות לוואי עמד על 51% עם Tapentadol לעומת 49% עם Oxycodone/Naloxone.

BMC Anesthesiol. 2017;17(91) 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה