אורתופדיה-פיזיותרפיה

תוצאות מאכזבות למשטר טיפול אנטיביוטי קצר כנגד זיהומי מפרק תותב (The New England Journal of Medicine)

מחקר מצרפת מצא כי טיפול אנטיביוטי במשך שישה שבועות לווה בתוצאות פחות טובות, בהשוואה לטיפול סטנדרטי במשך 12 שבועות בשילוב עם ניתוח כמקובל בחולים עם זיהום מפרק תותב. ממצאי המחקר שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine מעידים כי טיפול אנטיביוטי קצר מוביל לתוצאות פחות טובות מטיפול סטנדרטי במקרים אלו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין הנחיות מסודרות בנוגע למשך הטיפול האנטיביוטי בחולים עם זיהום מפרק תותב, אך מספר מחקרים הציעו כי משך טיפול קצר יותר עשוי להיות יעיל.

מדגם  המחקר כלל 410 מתנדבים, אשר קיבלו טיפול אנטיביוטי במשך 6 שבועות או במשך 12 שבועות, לאור אבחנה של זיהום מפרק תותב ירך או ברך. כל החולים עברו החלפת שתל בשלב אחד או בשני שלבים, או הטרייה עם שימור השתל. טיפול אנטיביוטי הותחל בסמוך להתערבות הניתוחית.

מהנתונים עולה כי שיעורי זיהום פרסיסטנטי עמדו על 18.1% בקרב אלו שקיבלו טיפול אנטיביוטי במשך שישה שבועות, בהשוואה ל-9.4% בקרב אלו שקיבלו טיפול במשך 12 שבועות, הבדל שהיה משמעותי סטטיסטית שלא ענה על קריטריוני העדר-נחיתות.

החוקרים מדווחים כי 20 חולים הלכו לעולמם, אך לא תועדו מקרי תמותה על-רקע זיהום המפרק

ממצאי ניתוחים לפי תתי-קבוצות הדגימו עדיפות לטיפול במשך 12 שבועות.

ממצאי המחקר מעידים כי הפתגם ” לפחות בכל הנוגע לזיהום מפרק תותב, קיצור משך הטיפול האנטיביוטי לא הוביל לתוצאות טובות כמו מתן טיפול אנטיביוטי סטנדרטי.

The New England Journal of Medicine, online May 26, 2021

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה