אורתופדיה-פיזיותרפיה

גורמי סיכון להתפתחות מחלת אלצהיימר בחולים לאחר חבלת ראש (Alzheimer Disease & Associated Disorders)

אמנזיה לאחר חבלה ונגעים וסקולאריים כרוניים משנית לחבלת ראש מלווים בסיכון מוגבר להתפתחות מחלת אלצהיימר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Alzheimer Disease & Associated Disorders.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עוד ועוד מחקרים תומכים בחשיבות חבלת ראש כגורם סיכון להתפתחות הפרעות נוירו-קוגניטיביות, אם כי הקשר עדיין שנוי במחלוקת. הם מאמינים כי חשוב לזהות גורמי סיכון להפרעות נוירו-קוגניטיביות בחולים לאחר חבלת ראש לאור ההיארעות הגבוהה של חבלת ראש.

החוקרים שיערו כי מחלות לב וכלי דם ומחלות מטבוליות, מעבר לחומרת חבלת ראש, קשורים עם הסיכון להתפתחות מחלת אלצהיימר לאחר חבלת ראש.  הם השלימו מחקר מקרה-ביקורת שכלל בחינת רשומות רפואיות ונתונים אודות 5,642 חולים עם חבלת ראש שאושפזו למרכז טראומה שלישוני לאורך תקופה של 12 שנים, במטרה לבחון את גורמי הסיכון להתפתחות מחלת אלצהיימר לאחר חבלת ראש.

ניתוח סטטיסטי הראה כי אמנזיה לאחר-חבלה (p=0.03) ונגעים וסקולאריים כרוניים (p=0.04) קשורים באופן מובהק סטטיסטית עם התפתחות מחלת אלצהיימר לאחר חבלת ראש.

ממצאים מוקדמים אלו בחנו לראשונה את גורמי הסיכון למחלת אלצהיימר לאחר-חבלה, אך דרושים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר כיצד לנהל בצורה הטובה ביותר את הטיפול בחולים לאחר חבלת ראש.

Alzheimer Disease & Associated Disorders 2021

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה