אורתופדיה-פיזיותרפיה

עדויות חדשות תומכות ביעילות טיפול מונותרפי ב-Sarilumab בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatology)

 במאמר שפורסם בכתב העת Rheumatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis), לטיפול מונותרפי ב- Sarilumabיעילות טובה כמו טיפול משולב ב- Sarilumab (קבזרה) עם מתוטרקסט.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הטיפול ב- Sarilumab, לבדו או בשילוב עם תכשירים קונבנציונאליים ממשפחת DMARD (Disease Modifying Anti-Rheumatic Drugs) דוגמת מתוטרקסט, הוביל לשיפור דומה בתוצאות הקליניות בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית. מטרת המחקר הנוכחי הייתה להשלים ניתוח פוסט-הוק להשוואת היעילות של Sarilumab במינון 200 מ”ג כל שבועיים לבדו (מחקר MONARCH) אל מול יעילות משלב Sarilumab עם מתוטרקסט (מחקר MOBILITY) לאחר 24 שבועות.

 תוצאי הסיום שנבחנו כללו את השינוי הממוצע מתחילת המחקר במדד CDAI (Clinical Disease Activity Index), מדד DAS28CRP (Disease Activity Score in 28 Joint, w/ CRP), CRP, המוגלובין, מדד VAS (Visual Analog Scale) להערכת כאב וסולם FACIT-F (Functional Assessment of Chronic Illness Therapy-Fatigue). החוקרים בחנו את ההבדלים בין זרועות הטיפול בשינוי בממוצע ריבועים פחותים מתחילת המחקר ועד לאחר 24 שבועות בכל תוצאי הסיום.

 מדגם המחקר כלל 184 חולים תחת טיפול מונותרפי ב- Sarilumab ו-399 חולים תחת משלב Sarilumab עם מתוטרקסט. החוקרים מדווחים על הבדלים במוצא אתני, אזור מגורים, מדד מסת גוף, נוגדנים כנגד CCP ו-RF, מספר מפרקים נפוחים, ריכוזי CRP, מדד CDAI וטיפול פומי בגלוקוקורטיקואידים בין קבוצות טיפול אלו.

 לאחר תקנון להבדלים אלו במודל סטטיסטי, השינוי בממוצע ריבועים פחותים מתחילת המחקר בכלל ההערכות היה דומה בין קבוצות הטיפול עם חפיפה ברווחי בר-סמך, כולל מדד CDAI (28.79- לעומת 26.21-), מדד DAS28-CRP (2.95- לעומת 2.81-), ריכוז CRP (18.31- לעומת 16.46-), המוגלובין (6.59 לעומת 8.09), מדד VAS (33.62- לעומת 31.66-), מדד FACIT-F (9.90 לעומת 10.24).

 ממצאי המחקר מעידים כי יעילות טיפול מונותרפי ב- Sarilumab דומה לזו של משלב Sarilumab עם מתוטרקסט בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית.

 

Rheumatology (Oxford). 2022 May 30

 

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה