אורתופדיה-פיזיותרפיה

מדד חדש מסייע בחיזוי מוגבלות בעבודה בחולים עם מחלות כרוניות (Sci Rep)

במאמר שפורסם בכתב העת Scientific Reports מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי מדד סיכון חדש בשם FIOH (או Finnish Institute of Occupational Health) עשוי לסייע בחיזוי הסיכון למוגבלות בעבודה בחולים עם מחלות כרוניות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ישנם מספר מדדים לחיזוי הסיכון של חולים למוגבלות בעבודה, בפרט באלו עם תחלואה קיימת. כעת הם ביקשו לבחון את הערך המנבא של מדדי סיכון לחיזוי מוגבלות בקרב עובדים עם מחלות כרוניות.

המחקר התבסס על נתונים פרוספקטיביים אודות 88,521 עובדים (גיל ממוצע של 43.1 שנים) ממחקר Finnish Public Sector Study, כולל חולים עם הפרעות כרוניות: מחלות שריר-שלד, דיכאון, מיגרנה, מחלות בדרכי נשימה, יתר לחץ דם, מממאירויות, מחלת לב כלילית, סוכרת, דיכאון ומחלות קרדיו-מטבוליות.

לאורך תקופת מעקב ממוצעת של 8.6 שנים, 6,836 משתתפים (7.7%) קיבלו פנסיית נכות.

מהנתונים עולה כי מדד הסיכון FIOH, הכולל גיל, דיווח עצמי על המצב הבריאותי, מספר ימי היעדרות עקב מחלה, מעמד סוציו-אקונומי, מספר מחלות כרוניות, הפרעות שינה, מדד מסת גוף והרגלי עישון, הדגים יכולת חיזוי טובה של מוגבלות בעבודה בכל קבוצות המחלה (C-statistics > 0.72) ועמד על 0.80 (רווח בר-סמך 95% של 0.80-0.81) במשתתפים עם מחלות שריר-שלד, 0.83 (רווח בר-סמך 95% של 0.82-0.84) באלו עם מיגרנה ועל 0.82 (רווח בר-סמך 95% של 0.81-0.83) בחולים עם מחלות בדרכי נשימה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי מדד הסיכון FIOH הכולל שמונה מרכיבים עשוי לסייע ככלי סקירה נרחב לזיהוי חולים בסיכון מוגבר למוגבלות בעבודה.

Sci Rep, Apr 18, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה