אורתופדיה-פיזיותרפיה

טיפול קדם-ניתוחי ב-Tramadol לעומת אופיואידים אחרים מלווה בסיכון מופחת לסיבוכים לאחר ניתוח החלפת כתף (J Shoulder Elbow Surg)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Shoulder and Elbow Surgery עולה כי טיפול ב- Tramadol לפני ניתוח החלפת כתף מלווה בסיכון מופחת לסיבוכים, זיהומים וניתוחים חוזרים לאחר ההתערבות הניתוחית, בהשוואה לאופיואידים אחרים. עם זאת, החוקרים מציינים כי בקרב מטופלים ב- Tramadol תועד סיכון מוגבר לסיבוכים בהשוואה לחולים שלא טופלו כלל באופיואידים.

החוקרים התבססו על נתוני מאגר IBM Watson Health MarketScan והשלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי שכלל נתונים אודות 29,454 חולים לאחר ניתוח החלפת מפרק כתף בין 2009 עד 2018. הם סיווגו את החולים לארבע קבוצות: חולים ללא חשיפה קודמת לאופיואידים (50.8%, 14,953 חולים), מטופלים ב- Tramadol (7.5%, 2,214 חולים), אופיואידים מסורתיים (35.5%, 10,462 חולים), או משלב אופיואידים עם Tramadol (6.2%, 1,825 חולים).

התוצאים שנבחנו כללו מתן מרשם לטיפול בתרופות נרקוטיות, סיבוכים, ניצול משאבים, זיהומי שתל תותב וניתוח חוזר.

מהנתונים עולה כי שיעור החולים שקיבלו אופיואידים מסורתיים לפני הניתוח ירד משמעותית במהלך תקופת המחקר, בעוד שנרשמה עליה בשיעור החולים ללא חשיפה לאופיואידים או אלו שטופלו ב- Tramadolלפני הניתוח.

בהשוואה לחולים שלא נחשפו לאופיואידים, בקרב אלו שטופלו באופיואידים מסורתיים תועד סיכון מוגבר לסיבוכים בכלל, ניתוח חוזר לאחר שנה ולאחר שלוש שנים וניצול משאבים, בעוד שבחולים בזרוע הטיפול ב- Tramadol לא תועד סיכון מוגבר. שיעורי זיהום מפרק תותב עמדו על 0.62% באלו ללא חשיפה לאופיואידים, 0.32% בקרב מטופלים ב- Tramadol, 1.22% בזרוע הטיפול בתכשירי אופיואידים מסורתיים ו-1.21% באלו בזרוע הטיפול המשולב.

עם זאת, החוקרים מציינים כי בקרב חולים בזרוע הטיפול ב- Tramadol תועד סיכון מוגבר לתוצאים שליליים לאחר הניתוח, בהשוואה לחולים שלא טופלו באופיואידים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי Tramadol עשוי להוות חלופה לאופיואידים מסורתיים להקלה זמנית על כאבים לאחר ניתוח ולשיפור התוצאות של ניתוחים להחלפת הכתף.

J Shoulder Elbow Surg, Sep 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה