אורתופדיה-פיזיותרפיה

משככי כאבים שאינם אופיואידים יעילים כמו משככי כאבים אופיואידים כנגד שבר הומרוס בילדים (J Bone Joint Surg)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Bone & Joint Surgery מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בילדים עם שבר הומרוס לאחר שחזור סגור עם בורג מילעורי תועדה תועלת דומה למשככי כאבים שאינם אופיואידים ולמשככי כאבים אופיואידים.

במחקר הרב-מרכזי נערכה השוואה של מדדי כאב לאחר-ניתוח שבר הומרוס של 157 ילדים (גיל חציוני של 6.2 שנים) לאחר שחזור סגור והכנסת בורג מילעורית.

מבין המשתתפים במחקר, 81 חולים נכללו בזרוע טיפול באופיואידים שכלל Oxycodone, Ibuprofen ו-Acetaminophen, כאשר 76 ילדים חולקו לזרוע טיפול במשככי כאבים שאינם אופיואידים שכלל Ibuprofen ו-Acetaminophen בלבד. התוצאים שנבחנו כללו את השימוש בתרופות ואת מדדי כאב לפי סולם Wong-Baker FACES Scale Pain כפי שנקבע יממה, 7 ימים, 10 ימים, 14 ימים ו-21 ימים לאחר הניתוח.

מהנתונים עולה כי מדדי הכאב היו נמוכים בזרוע טיפול באופיואידים ובזרוע טיפול במשככי כאבים שאינם אופיואידים, עם שיפור דומה במדדי כאב מהיום הראשון לאחר הניתוח ועד 21 ימים לאחר הניתוח. מדדי כאב ירדו מ-3.6 ביממה הראשונה לאחר הניתוח ל-0.2 לאחר 21 ימים מהניתוח בזרוע הטיפול באופיואידים, בעוד שמדדי הכאב ירדו מ-3.3 ביממה הראשונה לאחר הניתוח ל-0.2 נקודות 21 ימים לאחר 21 ימים מהניתוח בזרוע הטיפול במשככי כאבים ללא אופיואידים.

החוקרים מדווחים כי 75.57% מהאופיואידים שנרשמו לחולים במחקר לא היו בשימוש. מהממצאים עולה כי 28 חולים בזרוע הטיפול באופיואידים (34.6%) לא נטלו Oxycodone ו-40 חולים (49.4%) נטלו 1-3 מנות לאורך התקופה שלאחר המחקר. עוד עולה כי החולים נטלו לעיתים נדירות טיפול באופיואידים לאחר היום השני לאחר הניתוח. חולה אחד בזרוע הטיפול במשככי כאבים שאינם אופיואידים קיבל טיפול הצלה באופיואידים לאחר שפנה לחדר מיון בשל אי-נוחות באזור הגבס.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי על-מנת לשפר את השימוש המושכל באופיואידים, על מטפלים ואנשי צוות רפואי לשקול הפסקת מתן שגרתי של משככי כאבים אופיואידים לאחר ניתוחים עקב שבר הומרוס.

J Bone Joint Surg, Oct 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה