אורתופדיה-פיזיותרפיה

תוצאות חיוביות לטיפול שמרני באוסטיאוארתריטיס של שורש כף היד (J Bone Joint Surg)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Bone and Joint Surgery עולה כי טיפול לא-ניתוחי בחולים עם אוסטיאוארתריטיס של מפרק CMC (או Carpometacarpal) לא החמיר כאב או מגבלות בפעילויות יומיומיות לאחר חמש שנים.

החוקרים השלימו מחקר רב-מרכזי, פרוספקטיבי, שכלל 170 חולים שהשלימו טיפול לא-ניתוח בשלב אוסטיאוארתריטיס של מפרק CMC הראשון. טיפול לא-ניתוחי כלל פיזיותרפיה ואביזרי עזר אורתופדיים.

התוצאים שנבחנו כללו את מדדי תפקוד יומיומי ומדדי כאב לפי שאלון MHQ (או Michigan Hand Outcomes Questionnaire) לאחר שנה ולאחר לפחות חמש שנים.

בקרב חולים בזרוע טיפול לא-ניתוחי, מדדי כאב לא היו שונים משמעותית בהשוואת התוצאות לאחר שנה אחת ולאחר עד חמש שנים. מדדי פעילות יומיומית לפי שאלון MHQ השתפרו ב-4.4 נקודות החל משנה אחת ועד חציון מעקב של 6.6 שנים; עם זאת, החוקרים מציינים כי הבדל זה לא היה בעל חשיבות קלינית משמעותית.

לאחר מעקב מינימאלי של חמש שנים, דרגת שביעות רצון הייתה נמוכה ב-5% מהחולים, בינונית ב-14% מהחולים, סבירה ב-26% מהמטופלים, טובה ב-39% מהחולים ומצוינת ב-16% מהמקרים. לאחר חציון מעקב של 7 שנים, שיעורי המעבר מטיפול שמרני לטיפול ניתוחי עמדו על 22%.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בתועלת ארוכת הטווח של טיפול לא-ניתוחי בחולים עם אוסטיאוארתריטיס של האגודל. ממצאי המחקר תומכים בגישת טיפול לא-ניתוחית כקו טיפול ראשון באוכלוסיית חולים זו ומעידים כי לטיפול השפעות ארוכות טווח.

J Bone Joint Surg, Oct 30, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה