אורתופדיה-פיזיותרפיה

טיפול ב-Pegloticase ו-Methotrexate מלווה במדדי לחץ דם נמוכים יותר בחולי גאוט (מתוך כנס ה-ASN Kidney Week)

טיפול ב- Pegloticase ו-Methotrexate עשוי להביא להפחתת לחץ הדם בחולים עם גאוט, רמז לקשר אפשרי בין רמות חומצה אורית בדם ובין יתר לחץ דם, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-Kidney Week מטעם ה-American Society of Nephrology.

מחקרים קודמים הראו כי הטיפול ב-Methotrexate למחלות אחרות, דוגמת דלקת מפרקים שגרונית, עשוי להפחית את לחץ הדם, לעומת פלסבו.

מחקר MIRROR הינו מחקר אקראי ומבוקר שכלל 152 חולים (89% גברים), מהם 100 חולים טופלו במשלב Pegloticase ו-Methotrexate.

מהנתונים עלה כי 62-65% מהחולים עם גאוט לא-מאוזן מחקר הנוכחי נשאו אבחנה של יתר לחץ דם. מדובר בממצאים חשובים מאחר ומעבר לשכיחות הגבוהה של יתר לחץ דם באוכלוסייה זו, בחולים אלו קיים גם סיכון גבוה למחלת כליות כרונית או אקוטית ולמחלת לב וידוע כי מחלות אלו מושפעות בצורה משמעותית מלחץ הדם, בפרט מלחץ דם שאינו מאוזן היטב.

ממצאים אלו מחזקים את ההשערה כי רמות חומצה אורית גבוהות בדם עשויות לתרום ליתר לחץ דם בחולים אלו בהם סיכון גבוה ליתר לחץ דם ומחלת לב וכליות לצד מחלת הגאוט. מהנתונים עולה עוד כי עם הפחתת רמות חומצה אורית בדם משיגים ירידה לא רעה בלחץ הדם.

נתוני הלחץ הדם הוגדרו כתוצא משני של מחקר להערכת היעילות של משלב Pegloticase ו-Methotrexate בחולים עם גאוט לא-מאוזן. השכיחות הגבוהה של יתר לחץ דם בחולים עם גאוט הוביל את החוקרים לבחון לעומק את ההשפעות של הטיפול על לחץ הדם.

הממצאים העידו על מדדי לחץ דם נמוכים יותר בחולים עם וללא מחלת כליות כרונית, אם כי ההבדלים היו בולטים יותר בחולים ללא מחלת כליות כרונית. החוקרים כותבים כי הורדה משמעותית של רמות חומצה אורית בדם עם Pegloticase מלווה בירידה ברורה בלחץ הדם הסיסטולי  ודיאסטולי.

מתוך כנס ה-ASN Kidney Week

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה