אורתופדיה-פיזיותרפיה

אבחנה קודמת של פרפור פרוזדורים מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים לאחר ניתוח החלפת מפרק (J Arthroplasty)

בחולים עם אבחנה קודמת של פרפור פרוזדורים ייתכן סיכון מוגבר לסיבוכים לאחר ניתוח להחלפה מלאה של מפרק הירך והברך, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Arthroplasty.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה מותאם שכלל 225 חולים עם אבחנה ידועה של פרפור פרוזדורים שעברו ניתוח החלפת מפרק ברך ו-320 חולים עם אבחנה ידועה של הפרעת הקצב שעברו ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך. הם השוו את הסיבוכים לאחר-ניתוח במדגים מותאמים שכלל 536 חולים לאחר החלפת מפרק ברך ו-814 חולים לאחר החלפת מפרק ירך בחולים ללא אבחנה קודמת של פרפור פרוזדורים.

בקרב חולים לאחר ניתוח החלפת מפרק הברך, באלו עם הפרעת הקצב תועד סיכון מוגבר לפרפור פרוזדורים לאחר-ניתוח, נזק כלייתי חד ואשפוז חוזר בתוך 30 ימים, בהשוואה לחולים ללא היסטוריה של פרפור פרוזדורים טרם הניתוח. בקרב חולים לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך, בחולים עם אבחנה ידועה של פרפור פרוזדורים לפני הניתוח תועד סיכון מוגבר לתסחיף ריאתי, אובדן דם מוגבר, צורך גדול יותר בעירויי דם ומשך אשפוז ארוך יותר, בהשוואה לחולים ללא הפרעת הקצב.

החוקרים כותבים כי השיעור הכולל של סיבוכים לאחר-ניתוח נותר גבוה יותר ומשך האשפוז היה ארוך יותר בחולים עם אבחנה קודמת של פרפור פרוזדורים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים מעידים על סיכון מוגבר לסיבוכים לאחר ניתוח להחלפה מלאה של מפרק הירך או הברך. מהנתונים עולה כי בחולים אלו יש לשקול אופטימיזציה של הטיפול טרם הניתוח וניהול הדוק יותר סביב ההתערבות הניתוחית.

J Arthroplasty, Jan 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה