אורתופדיה-פיזיותרפיה

משרד הבריאות מפרסם את תכנית מיטות האשפוז לשנים הקרובות: גידול במיטות אשפוז כלליות, שיקום ובריאות הנפש

MULTIPLE SCLEROSIS טרשת נפוצה MS
בהודעת המשרד נכתב כי בעקבות המלחמה נערכו התאמות בתוכנית זאת על מנת לתת מענה לצרכים האקוטיים של המערכת באופן מיידי ובשנים הקרובות, כאשר ניתן דגש רב למחלקות טיפול נמרץ, נוירולוגיה ושבץ ומחלקות השיקום.

במסגרת חיזוק מערך האשפוז בישראל מפרסם משרד הבריאות את תכנית המיטות הרב שנתית למערכת הבריאות. לפי התכנית, בשנים 2023-2028 יקצה משרד הבריאות 1,790 מיטות נוספות לבתי החולים, כך שיהיו בישראל כ-17,500 מיטות כלליות – גידול של 11 אחוזים. בנוסף לכך וכחלק מהתוכניות של משרד הבריאות לתחום השיקום ולתחום בריאות הנפש, הוקצו 300 מיטות עבור מחלקות השיקום, כאשר עבור כך יפתחו שני מרכזי שיקום חדשים בפוריה ובהדסה לתושבי הצפון ואזור ירושלים. למיטות אלה יתווספו מיטות נוספות במסגרת תכנית השיקום בעקבות המלחמה.  בנוסף יוקצו 245 מיטות עבור מחלקות בריאות הנפש, כאשר רוב מוחלט מהמיטות בבתי חולים כלליים ולא במרכזים לבריאות הנפש, ויהיו על-אזוריות עבור מאושפזים מכלל הארץ.

שיעור המיטות צפוי לעמוד עד סוף התוכנית על 1.77 ל-1,000 נפש. חלוקת המיטות בין בתי החולים נקבעה לאחר עבודת מטה מקיפה שכללה מיפוי המצב הקיים ומתוך ראייה לאומית, לאחר שנאספו הצרכים מהשטח ולאחר ניתוח פרמטרים שונים בהם תפוסות, שינוי דמוגרפי, היבטים קליניים, עומסים ועוד, ומתוך הבנה כי יש לחזק הן מבחינה פיננסית והן מבחינת השירותים את בתי החולים ולתת דגש לצרכים השונים של בתי החולים ועל צמצום פערים בפריפריה ובמרכז.

שר הבריאות אוריאל בוסו אמר עם פרסומה כי “התוכנית הרב שנתית להקצאת מיטות היא צעד חשוב במסגרת הפעולות שאנו מקדמים לקיצור התורים הבלתי נסבלים במערכת הבריאות ובמערך לבריאות הנפש ובשיפור הנגישות ואיכות הטיפול הרפואי. התוכנית שאישרנו מהווה מימוש של ההסכמים הקואליציוניים שעליהם חתם יו”ר ש”ס הרב אריה דרעי עם הקמת הממשלה להוספה משמעותית של מיטות אשפוז כלליות ופסיכיאטריות בכל שנה. שמנו דגש מיוחד על חזון של צמצום פערים בשיעור המיטות לנפש בין הפריפריה למרכז ובהתאם לצרכי המלחמה. נמשיך לחזק את בתי החולים והמוסדות הרפואיים ולאפשר שירות איכותי ושוויוני לכלל האזרחים”.

מנכ”ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב מוסיף כי “תכנית המיטות נבנתה בהתאם לתוכנית האסטרטגית הרב שנתית למערכת הבריאות, במטרה לתת מענה משמעותי למחסור במיטות והתאמה לצרכים שעולים בעקבות המלחמה. הוספת המיטות קריטית לשיפור השירות הרפואי לתושבי מדינת ישראל.  משרד הבריאות פעל מול משרד האוצר במטרה להגדיל את מספר מיטות האשפוז, כבר בתקציב בשנה שעברה, כאשר לצד תוכנית המיטות, המשרד מתמרץ את קופות החולים להמשיך ולפתח את מערך אשפוזי הבית והשיקום הביתי”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה