אורתופדיה-פיזיותרפיה

ההשפעה של טיפול בתרופות פסיכוטרופיות על הסיכון לנפילה בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Mod Rheumatol)

במאמר שפורסם בכתב העת Modern Rheumatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר אפשרי בין טיפול בתרופות פסיכוטרופיות ובין סיכון מוגבר לנפילות בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis).

במסגרת מחקר החתך ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין נפילות ובין השימוש בתרופות פסיכוטרופיות בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית. קבוצת החולים המטופלים בתרופות הפסיכוטרופיות כללה חולים עם דלקת מפרקים שגרונית שטופלו בתרופות פסיכוטרופיות (תרופות היפנוטיות/סדטיביות, נוגדי-דיכאון, אנטי-פסיכוטיות ונוגדי-חרדה). ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין נפילות ובין השימוש בתרופות פסיכוטרופיות, תוך תקנון לגיל, מין, פעילות דלקת מפרקים שגרונית, אירוע מוחי, דמנציה, סוכרת ואוסטיאוארתריטיס.

מדגם המחקר כלל 307 חולים, מהם 49 חולים (16%) טופלו בתרופות פסיכוטרופיות וב-70 חולים (22.8%) דווח על נפילה אחת לפחות בכל שנה.

החוקרים מדווחים כי 19 מבין 49 חולים (38.8%) שטופלו בתרופות פסיכוטרופיות ו51מבין 258 חולים (19.8%) שלא נטלו תרופות אלו נפלו לפחות פעם אחת בכל שנה. הנפילות היו נפוצות יותר משמעותית בקבוצת החולים תחת טיפול בתרופות פסיכוטרופיות, בהשוואה לאלו שלא נטלו תרופות אלו (יחס שיעורי היארעות מתוקן של 1.63, רווח בר-סמך 95% של 1.08-2.48). לא זוהה קשר בין מספר הנפילות ובין השימוש בתרופות פסיכוטרופיות (יחס שיעורי היארעות מתוקן של 1.16, רווח בר-סמך 95% של 0.39-3.44).

החוקרים מסכמים וכותבים ייתכן קשר בין טיפול בתרופות פסיכוטרופיות ובין סיכון לנפילות בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית.

Mod Rheumatol, Dec 28, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה