אורתופדיה-פיזיותרפיה

גלאוקומה, ניוון מקולארי גילי או קטרקט מלוות בסיכון מוגבר לנפילות ושברים (JAMA Ophthalmol)

בחולים עם אבחנה של גלאוקומה, קטרקט, או ניוון מקולארי גילי קיים סיכון מוגבר לנפילות ושברים, עם סיכון גבוה במיוחד לשברי אמה וגפה תחתונה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Ophthalmology.

החוקרים בחנו את הרשומות הרפואיות של מטופלים במאגרי Clinical Practice Research Datalink לזיהוי אשפוזים ודיווחי תמותה בין השנים 2007 עד 2020 במטרה לזהות חולים עם קטרקט (410,476 חולים), ניוון מקולארי גילי (75,622 חולים), או גלאוקומה (90,177 חולים). הם התאימו חולים אלו לפי גיל, מין ומרפאה פרטית לביקורות תואמות.

מהתוצאות עולה כי בהשוואה לביקורות, הסיכון לנפילות היה גבוה יותר בחולים עם קטרקט (יחס סיכון מתוקן של 1.36), ניוון מקולארי גילי (יחס סיכון מתוקן של 1.25), או גלאוקומה (יחס סיכון מתוקן של 1.38). בדומה, תועד סיכון גבוה יותר לשברים בחולים עם קטרקט (יחס סיכון מתוקן של 1.28), ניוון מקולארי גילי (יחס סיכון מתוקן של 1.18), או גלאוקומה (יחס סיכון מתוקן של 1.31).

עוד מדווחים החוקרים כי מניתוח שברים לפי אתר ספציפיים עלה כי בחולים עם מחלה עינית תועד סיכון מוגבר לשברים במרבית אתרי הגוף, כול ירך, עמוד שדרה, אמה, גולגולת, עצמות פנים, אגן, צלעות, סטרנום וגפה תחתונה, עם סיכון גבוה במיוחד לשברים באמה וגפה תחתונה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי מחקר העוקבה מעידים על סיכון מוגבר לנפילות ושברים בחולים עם קטרקט, גלאוקומה או ניוון מקולארי גילי. הסיכון נותר מוגבר גם לאחר שנלקחו בחשבון שכיחות גבוהה יותר של מחלות כרוניות וטיפולים תרופתיים באוכלוסייה זו.

באוכלוסיות חולים עם מחלת עיניים אלו תתכן תועלת לזמינות גבוהה יותר של שירותים רפואיים והפניה לכלים להפחתת הסיכון לנפילות או התערבויות ממוקדות למניעת סיבוכים נלווים.

JAMA Ophthalmol, Jan 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה