אורתופדיה-פיזיותרפיה

אבחנה של COVID-19 לפני ניתוח החלפה מלאה של המפרק מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopedic Surgeons)

קורונה

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopedic Surgeons עולה כי החלפה מלאה של מפרק ירך או ברך המבוצעת בתוך שבועיים מאבחנה של COVID-19 מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים לאחר ההתערבות הניתוחית, כולל תרומבואמבוליזם ורידי, אלח-דם וזיהום באתר הניתוח.

החוקרים התבססו על נתונים ממאגר National COVID Cohort Collaborative, מאגר הכולל מידע אודות 17.5 מיליון משתתפים עם 6.5 מיליון מקרים חיוביים של COVID-19. הם סיווגו את 110,186 חולים שעברו ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך (50,158 חולים) או החלפה מלאה של מפרק הברך (65,569) לקבוצות בהתאם לאבחנה של COVID-19 עד שבועיים לפני הניתוח, 2-6 שבועות לפני הניתוח, ו 6-12 שבועות לפני הניתוח והשוו בין חולים שנמצאו חיוביים ל-COVID-19 אל מול אלו שהיו שליליים לזיהום הנגיפי.

הסיבוכים לאחר-ניתוח כללו תרומבואמבוליזם ורידי, אלח-דם, זיהום באתר הניתוח, תמותה לאחר 30 ימים ותמותה מכל-סיבה לאחר שנה אחת.

בחולים עם אבחנה של COVID-19 עד שבועיים טרם הניתוח ו-2-6 שבועות לפני הניתוח תועד פרופיל דומה של סיבוכים לאחר-ניתוח, כולל סיכון מוגבר לתרומבואמבוליזם ורידי, תמותה לאחר 30 ימים ולאחר שנה אחת. החוקרים מוסיפים כי בחולים עם אבחנה של COVID-19 בתוך שבועיים מניתוח החלפת ברך תועד סיכון מוגבר לאלח-דם ותמותה בתוך 30 ימים.

ממצאי המחקר מעידים כי הן בחולים לאחר ניתוח החלפה של מפרק הירך והן באלו לאחר החלפה מלאה של מפרק הברך תועד סיכון מוגבר לתמותה לאחר שנה אחת במידה והניתוח בוצע בתוך 6-12 שבועות מאבחנת COVID.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopedic Surgeons

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה