אורתופדיה-פיזיותרפיה

תזונה מבוססת צומח בריאה לא קשורה לסיכון מוגבר לשבר ירך (JAMA Network Open,)

הקפדה ארוכת טווח על תזונה מבוססת צמחים לא הייתה קשורה לסיכון מוגבר לשבר בירך, כך מציע מחקר שפורסם ב-JAMA Network Open

הקפדה ארוכת טווח על תזונה מבוססת צמחים לא הייתה קשורה לסיכון מוגבר לשבר בירך וכמה משטרי תזונה מבוססי צמחים עשויים למעשה להפחית את הסיכון, כך מציע מחקר עוקבה גדול של נשים לאחר גיל המעבר בארצות הברית שפורסם ב-JAMA Network Open. עם זאת, לא כל המשטרים המתמקדים בצמחים בריאים, ומחקר זה לקח בחשבון את איכות התזונה בסיכון.

עורכי המחקר השוו את החמישון הנמוך ביותר לגבוה ביותר של ציוני אינדקס תזונה מבוססת צמחים. עוד מצאו החוקרים שהצריכה הגבוהה ביותר של תזונה מבוססת צמחים בריאה (hPDI) קשורה בסיכון נמוך יחסית (21%) לשבר, בעוד שהצריכה הגבוהה ביותר של תזונה צמחית מקבילה ולא בריאה (uPDI) הייתה קשורה לסיכון מוגבר (28%). “בנוסף, ציוני בסיס גבוהים יותר היו קשורים בסיכון גבוה יותר לשבר בירך”, כתבו החוקרים.

תזונה מבוססת צמחים, המאופיינת בצריכה גבוהה יותר של מזונות מהצומח וצריכה נמוכה או כלל לא של מזון מן החי, עוררה חששות לגבי הפגיעה הפוטנציאלית שלהן בבריאות העצמות. במטא-אנליזה שנערכה לאחרונה, לצמחונים, אך במיוחד לטבעונים ללא צריכת מזון מן החי, היה סיכון גבוה יותר לשברים וצפיפות מינרלים נמוכה יותר בעצם בהשוואה לאוכלי כל. מחקר אחר מצא שבהשוואה לאוכלי בשר, לאוכלי דגים ולצמחונים היה סיכון גבוה יותר לשברים בירך. עם זאת, ניתוחים אלה לא העריכו את איכות התזונה הצמחית.

המחקר שלה התבסס על נתונים של 70,285 נשים לאחר גיל המעבר. מזונות צמחיים בריאים כללו דגנים מלאים, פירות, ירקות, אגוזים, קטניות, שמנים צמחיים ותה או קפה וקיבלו ציונים חיוביים, בעוד שמזונות צמחיים בריאים פחות כללו מיצי פירות, משקאות ממותקים, דגנים מזוקקים, תפוחי אדמה, ממתקים או קינוחים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה