אורתופדיה-פיזיותרפיה

דיכאון מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים לאחר החלפת מפרק ברך (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAOS)

מנתונים חדשים שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopedic Surgeons עולה כי בחולים עם דיכאון המופנים לניתוח להחלפה מלאה של מפרק הברך קיים סיכון מוגבר לסיבוכים רפואיים, אשפוזים חוזרים והתערבויות ניתוחיות נוספות.

החוקרים התבססו על נתונים ממאגר National Readmissions Database בין 2016 עד 2019 וזיהו חולים עם אבחנה של דיכאון. הם אספו נתונים דמוגרפיים ומידע אודות מחלות רקע אודות קרוב לשני מיליון חולים שעברו ניתוח להחלפה מלאה של מפרק הברך. מדד Elixhauser Comorbidity Index שימש להערכת נטל התחלואה הכולל של החולים.

התוצאים של המחקר כללו סיבוכים רפואיים וניתוחיים בתוך 30 ימים מהניתוח. עוד נכללו סיבוכים ספציפיים של ניתוח ארתרופלסטיה, כולל זיהום מפרק, פריקה ושבר סביב המשתל.

מהנתונים עולה כי 16% מהחולים סבלו מדיכאון, כאשר בקרב אלו עם דיכאון תועדה עליה של 54% בסיכון לאשפוז חוזר ועליה של 62% בסיכון לניתוחים חוזרים. עם זאת, בחולים עם דיכאון תועד סיכון נמוך ב-53% לתמותה באשפוז.

עוד עולה מהנתונים כי בחולים עם דיכאון תועדה עליה של 67% בסיכון לדלקת ריאות, עליה של 20% בסיכון לפקקת ורידים עמוקים, עליה של 44% בסיכון לאוסטיאומיאליטיס ועליה של 54% בסיכון לאלח-דם. באשר לסיבוכים ניתוחיים, החוקרים זיהו עליה של 37% בשיעור כלל הסיבוכים הניתוחיים בקרב חולים עם דיכאון, עליה של 9% בשיעורי הפרעה בריפוי פצע, עליה של 87% בסיכון לזיהום מפרק ועליה של 116% בסיכון לשבר סביב המשתל.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם דיכאון תועד סיכון מוגבר אשפוז חוזר והתערבות ניתוחית חוזרת לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הברך. עם זאת, הסיכון לתמותה באשפוז באוכלוסיית חולים זו היה נמוך יותר. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים להבנה טובה יותר של הקשר הנ”ל במטרה לשפר את הטיפול בחולים אלו כך שניתן יהיה להביא לתוצאות טובות יותר לאחר ההתערבות הניתוחית.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה- American Academy of Orthopedic Surgeons

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה