כאב

כאב כרוני? – זוזו על זה! ב’הלל יפה’ נפתחת קבוצת ייעודית לפעילות גופנית עבור הסובלים מכאב כרוני.

סובלים מפיברומיאלגיה או כאבי גב כרוניים? – פרויקט חדש משותף של מרפאת הכאב והשירות לפיזיותרפיה של המרכז הרפואי הלל יפה מציע לסובלים מכאב כרוני לקחת חלק בקבוצת ייעודית לפעילות גופנית עבור הסובלים מכאב כרוני.

מדובר בקבוצה ייעודית  שעיקרה (ושמה) – “תנועה כטיפול בכאב”. הנחיית הקבוצה וההדרכה בה נעשות על ידי פיזיותרפיסטית מוסמכת, בעלת תואר ראשון בחינוך גופני איריס גרונאו. הסדנא מתמקדת בשיפור איכות החיים והתמודדות עם הכאבים באמצעות פעילות גופנית ותנועה. ומיועדת לאנשים הסובלים מכאבים כרוניים כגון- פיברומיאלגיה, כאבי גב כרוניים ועוד. היא תתקיים באופן קבוע בימי שני אחר הצהריים בשעה 16:00.
“הרעיון לסדנא מתבשל כבר מספר חודשים מתוך הבנה וידע כי אחד המרכיבים החשובים בטיפול בכאב כרוני הוא פעילות גופנית,  מסבירה יעל קרבס כהן, מנהלת השירות הפיזיותרפי במרכז הרפואי הלל יפה, שיזמה את הקבוצה יחד ד”ר מדברי. “לכאב כרוני קיימים לא מעט מיתוסים ואמירות כגון: ‘אם כואב סימן שנגרם נזק’, ‘כיפוף והרמה יחמירו את כאבי הגב שלי’, ‘אין פתרון לכאב הכרוני שלי ולבעיה התפקודית שיצר’, וכדומה. אנחנו שומעים אותם הרבה מאנשים שסובלים מכאבים כרוניים. בקבוצה נדבר על המיתוסים השונים  ונבצע תרגילי חיזוק, גמישות ועוד על מנת לשפר את הכוח והסבולת ולהיטיב את היכולת להתמודד עם הכאב.
חשוב לדעת שכמות המפגשים אינה מוגבלת. כל מפגש הוא בעלות סמלית של 40 שקלים בלבד.
על המעוניינים להירשם לסדנא יש להצטייד צורך בהפניה מרופא המשפחה המאשר הצטרפות לקבוצת תרגול שמועברת על ידי פיזיותרפיסטית. כמו כן, אם המטופל נמצא במעקב אורתופד/ נוירולוג/ראומטולוג/נוירוכירורג  יש להצטייד באישור גם מהם.

לפרטים ולהרשמה- שירות הפיזיותרפיה 04-7744567, 04-7744380, או בדוא”ל: yaelk@hymc.gov.il

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה