כאב

תוצאות החלפת טיפול מ-Galcanezumab ל-Fremanzeumab בחולים עם מיגרנה (J Clin Neurol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Neurology עולה כי במקרים בהם נוגדן כנגד CGRP אינו יעיל או אינו נסבל היטב, ניתן לשקול החלפה בין תכשירים ממשפחת נוגדנים כנגד CGRP, קרי מ- Galcanezumab(אמגליטי) לטובת Fremanzeumab.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי נוגדנים חד-שבטיים כנגד CGRP או הקולטנים ל-CGRP משמשים באופן נרחב לטיפול בחולים עם מיגרנה ותגובה לא-מספקת לטיפול תרופתי מונע. בקרב חולים בהם נוגדן כנגד קולטן ל-CGRP לא היה יעיל, החלפה בין נוגדנים שונים כנגד קולטן ל-CGRP עשויה להיות הצעד הבא. אין מחקרים רבים להערכת תוצאות הטיפול לאחר החלפת נוגדנים, בעיקר בין נוגדנים חד-שבטיים המכוונים כנגד אותו יעד.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לקבוע אם תוצאות הטיפול לאחר החלפה בין שני נוגדנים חד-שבטיים כנגד CGRP (מ-Galcanezumab ל-Fremanzeumab).

החוקרים זיהו חולי מיגרנה במאגר פרוספקטיבי של חולים עם כאבי ראש, אשר טופלו ב- Galcanezumab במשך לפחות שלושה חודשים והחליפו ל-Fremanzeumab למשך שלושה חודשים נוספים לפחות. הם הגדירו תגובה לטיפול בנוכחות ירידה של לפחות 50% במספר הימים עם כאב ראש מתון או חמור בחודש השלישי לטיפול לעומת תחילת המחקר. התגובה לטיפול לאחר החלפה ל-Fremanzeumab נבחנה בהשוואה לתגובה הראשונית לטיפול ב- Galcanezumab.

מבין 21 חולים מתאימים במאגר הקליני, שבעה חולים (33.3%) הדגימו תגובה ראשוני לטיפול ב- Galcanezumab. לאחר החלפה לטיפול ב-Fremanzeumab, שבעה חולים (33.3%) הדגימו תגובה לטיפול. שיעורי התגובה לטיפול עמדו על 28.6% בקרב חולים עם תגובה ראשונית ועל 71.4% בקרב חולים ללא תגובה לטיפול ב- Galcanezumab.

החוקרים מסכמים וכותבים כי החלפה בין נוגדנים כנגד CGRP הובילה לתוצאות דומות לאלו שדווחו בעבר בעקבות מעבר מנוגדן כנגד קולטן ל-CGRP (Erenumab) לטובת נוגדן כנגד CGRP (Galcanezumab או Fremanzeumab). התגובה לטיפול ב-Fremanzeumab אינה תלויה בתגובה קודמת לטיפול ב-Galcanezumab.

J Clin Neurol, May 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה