אנדוקרינולוגיה ילדים

שאלות בנוגע למחקר CAR-T הובילו להסרת מאמרים בנושא בכתבי העת Nature ו-New England Journal of Medicine (מתוך אתר מדסקייפ)

בעוד שהודגמה תועלת קלינית של טיפולי CAR T (Chimeric Antigen Receptor T-cell) במקרים של ממאירויות המטולוגיות, גישה זו עד כה לא השפיעה משמעותית על תוצאות גידולים סולידיים, כאשר חלק מהבעיה נגע לזמינות הטיפול. לכן, התיאור בהודעה לעיתונות לפיו גישה חדשה זו עשויה להתגבר על אחד המכשולים העיקריים בטיפול בסרטן המוח, נשמע היה כמו צעד קדימה בנושא. עם זאת, המאמר שפורסם בכתב העת Nature ודן בגישה החדשה הוסר כעת מהעיתון, לצד סקירה שדנה בפוטנציאל של גישה זו ופורסמה בכתב העת New England Journal of Medicine.

במאמר שפורסם בכתב העת Nature בחודש ספטמבר וכותרתו “ A homing system targets therapeutic 

T cells to brain cancer“, החקרים טענו כי הם פיתחו מולקולה המכוונת את תאי ה-T לסרטן המוח במחקרי עכברים. אך בתוך חודש אחד, המחקר זכה ללמעלה מעשרים הערות ביקורתיות. במהלך חודש אוקטובר, הוסף עדכון למאמר, שקבע כי מהימנות הנתונים שהוצגה במאמר הייתה נטויה לביקורת, אשר כעת נמצאת בהליכי בחינה. כעת, העיתון הודיע על הסרת המאמר לחלוטין.

בהודעה אודות הסרת המאמר נמסר כי החוקרים מסירים את המאמר לתיקון הספרות המדעית, בשל סוגיות הנוגעות להצגת התרשימים והנתונים. החוקרים אינם יכולים לאשר בשלב זה את התוצאות שהוצגו בתרשימים ולכן מעוניינים למשוך את המאמר. כל 27 הכותבים הסכימו עם הסרת המאמר מהעיתון, למעט הכותב הראשון.

המאמר היווה את הבסיס לסקירה שפורסמה בחודש ינואר ב-New England Journal of Medicine ולאחר שכותבי הסקירה למדו על הסרת המאמר ב-Nature הם ביקשו להסיר את הסקירה שלהם גם כן. היום הוסר המאמר ב-New England Journal of Medicine ונמסר כי לאחר הסרת המאמר האמור ב-Nature בשל סוגיות הנוגעות להצגת התרשימים והנתונים, הוחלט למשוך את מאמר הסקירה שכותרתו “Steering CAR-T Cells Into Solid Tumors“.

המומחים מקווים כי ניתן יהיה לפתור את הסוגיה וכי בסופו של דבר תהיה עזרה אמיתית לחולים, אך בשלב זה הם לוקחים צעד אחורה עד לפרסום עדויות נוספות בנושא.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה