אנדוקרינולוגיה ילדים

שכיחות גבוהה של איכות שינה ירודה בתקופת מגפת הקורונה (מתוך אתר Medscape)

פחות מאחד מכל עשרה אנשים דיווח על שינה טובה מאוד בלילה במהלך מגפת הקורונה, כך עולה מתוצאות סקר חדש שפורסמו באתר Medscape. הסקר כלל למעלה מ-70,000 משתתפים, כאשר רק 7.7% דיווחו על שינה טובה מאוד, ירידה משיעור של 39.4% מהנשאלים במרץ 2020.

החוקרים מסבירים כי גורמים רבים עשויים לתרום לירידה באיכות השינה. החוקרים מצאו כי בקרב אלו עם רמת הכנסה נמוכה, חולים עם הפרעות פסיכיאטריות או גופניות, אלו עם השכלה נמוכה יותר ומשתתפים מקבוצות מיעוטים, נטו יותר לדווח על איכות שינה גרועה מאוד.

מגוון גורמים עשויים לתרום לממצאים, כולל פגיעה בשגרה ושינויים בתנאי המגורים בעקבות הסגרים. דחק גם עשוי להיות גורם משמעותי, בעיקר בקרב אלו עם רמת הכנסה נמוכה או המתמודדים עם נסיבות מאתגרות אחרות.

גורמים מגנים אפשריים כוללים גיל מעל 60 שנים, מין זכר והעדר ילדים בבית. דק בנוגע לאבטלה ושיקולים כליליים היה גבוה יותר בקרב אלו שהתגוררו עם ילדים.

שיעור המשיבים שדיווחו על איכות שינה גרועה מאוד השתנה לאורך הזמן, עם עליה של כמעט כפליים מ-5.4% בסתיו של שנת 2020 ועד 10.1% בינואר 2021, לדוגמא. למרות ששיעור המשיבים ירד מעט מתחילת השנה הנוכחית, עדיין מדובר בשיעור הדומה לזה שתואר בקיץ האחרון.

החוקרים גם בחנו את שיעורי החיסון כנגד נגיף הקורונה ומדווחים כי למעלה ממחצית מהמשיבים (52.5%) קיבלו לפחות מנה אחת של החיסון. במקביל, שיעור המשיבים שהיססו לגבי קבלת החיסון ירד משמעותית מתחילת הסתיו.

כשליש מאלו שהביעו חשש מפני קבלת החיסון בסתיו קיבלו מאז לפחות מנה אחת של החיסון. יתרה מזאת, למעלה מ-1 מכל 5 משיבים שדיווחו כי מאוד לא-סביר כי ישנו את דעתם, דיווחו כי סביר מאוד כי יקבלו את החיסון עד סוף החודש. באותה עת, רק 1% מאלו שדיווחו כי סביר מאוד כי יקבלו את החיסון דיווחו כעת כי מאוד לא סביר כי יקבלו את החיסון.

למרות מגמות חיוביות אלו, המסר לציבור צריך עדיין להתמקד בהגברת מספר האנשים המקבלים את החיסון כנגד נגיף הקורונה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה