אנדוקרינולוגיה ילדים

שר הבריאות הורוביץ אישר את תקנות מודל התקצוב לבתי החולים

הודעת משרד הבריאות

במסגרת חוק ההתחשבנות בין קופות החולים לבתי החולים עבר לראשונה מודל תקצוב אחיד שקובע כללים לתקצוב כלל בתי החולים, ללא תלות בבעלותם (ממשלתיים, ציבוריים ובתי החולים של קופת חולים כללית) על ידי משרד הבריאות.

תקנות המודל שנחתמו על ידי שר האוצר אביגדור ליברמן ואושרו היום (ד’) גם על ידי שר הבריאות ניצן הורוביץ, יעמידו את כלל בתי החולים בשורה אחת, יתוקצבו לפי פרמטרים אחידים וללא אפליה.

לראשונה, המדינה רואה את כלל בתי החולים והמטופלים הפוקדים אותם כשווים, ומתקצבת אותם באופן שווה.

במקביל, משרד הבריאות יבצע בקרה ומעקב אחר היציבות הפיננסית של בתי החולים כדי לשמור על איתנות המערכת.

מדובר במהלך שמשרד הבריאות מנסה לקדם מעל עשור, ויוצא סוף סוף לדרך כעת בשיתוף פעולה עם משרד האוצר.

שר הבריאות הורוביץ: “מודל התקצוב החדש הוא בשורה של ממש לבתי החולים. הוא יאפשר להם וודאות תקציבית ועצמאות גבוהה יותר. השנתיים האחרונות לימדו את כולנו כי מערכת הבריאות היא עמוד השדרה של הכלכלה והחברה. אני מברך על ההסכמות שהושגו. זו עוד הוכחה לחשיבות הגדולה של הממשלה שלנו, שמצליחה בעבודה משותפת לקדם מהלכים שהיו תקועים במשך שנים”.

הערת המערכת: כל מי שניסה להבין (וזה לא כל כך פשוט…)איך בדיוק עובד מודל ה”קאפינג” שלפיו מתבצעים הסכמי הרכש בין קופות החולים לבתי החולים, מודל שמידי שנה הביא הרבה בתי חולים למצב שבו “אין כסף” לספקים ומשכורות בחודשים האחרונים של השנה מחד, כשקופות החולים מדווחות על גירעונות עצומים מאידך, ואז האוצר בלית ברירה מתחיל לשחרר תקציבי חירום כאלה ואחרים (עוד לפני הקוקונה) מבין שמשהו כאן לא ממש עובד כמו שצריך… כך שצריך לקוות שההודעה הזו של משרד הבריאות היא צעד ראשון לכיוון שפוי ומוצלח יותר, אם כי לאור הכאוס הנוכחי בסוגיית קיצור משמרות המתמחים נראה שהתקווה הזו היא קצת אופטימית מידי ?

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה