אנדוקרינולוגיה ילדים

שכיחות גבוהה של סוכרת הריונית בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות (BMC Pregnancy Childbirth)

במאמר שפורסם בכתב העת BMC Pregnancy and Childbirth מדווחים חוקרים על תוצאות סקירה שיטתית מהן עולה שכיחות גבוהה של סוכרת הריונית בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים מצאו כי תסמונת שחלות פוליציסטיות מנבאת הופעת סוכרת הריונית, אך לא ידוע בדיוק כמה נשים עם התסמונת יפתחו סוכרת הריונית. כיום, היארעות סוכרת הריונית בקרב נשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות משתנה באופן נרחב בין מחקרים שונים ונעה בין 4% ועד קרוב ל-60%. מעבר לכך, גורמים רבים נקשרו עם היארעות סוכרת הריונית בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות, אך התוצאות במחקרים לא היו עקביות.

בסקירה הנוכחית ביקשו החוקרים לבחון את היארעות סוכרת הריונית בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות, לסכם את הגורמים האפשריים לחוסר העקביות בהערכות במחקרים שונים ולנסות לסייע בהנחת הבסיס למחקרים נוספים שיבחנו התערבויות למניעת סוכרת הריונית באוכלוסייה זו.

החוקרים השלימו חיפוש שיטתי במאגרי EMBASE, Web of Science, MEDLINE, The Cochrane Library, CNKI ו-PubMed לזיהוי מחקרים שפורסמו עד סוף חודש מאי בשנת 2021.

הסקירה כללה 22 מחקרים, עם 24,574 נשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות, מהן 4,478 דיווחו על סוכרת הריונית. ההיארעות הכוללת של סוכרת הריונית בקרב נשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות עמדה על 20.64% (רווח בר-סמך 95% של 14.64-28.30%).

במודל מטה-רגרסיה, מספר משתנים כולל גיל, שטח, מדד איכות וגודל מדגם הוצעו כמקורות משמעותיים להטרוגניות והיו אחראיים ל-77.57% של ההטרוגניות בין מחקרים.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לזהות התערבויות יעילות למניעת סוכרת הריונית בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות.

BMC Pregnancy Childbirth. 2022 Apr 29;22(1):370

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה