אנדוקרינולוגיה ילדים

כללית דורשת מבתי החולים שלה לוודא שמטופל המקבל המלצה לטיפול תרופתי שאינו בסל יאשר מודעותו לכך – אחרת בית החולים ייקנס (דהמרקר)

ע”פ דיווח בדהמרקר שירותי בריאות כללית שיגרה לאחרונה הנחיה לבתי החולים שלה, לפיה במידה ורופא מבית החולים ממליץ למטופל לעשות שימוש בתרופה שאינה בסל, עליו לוודא שהמטופל מודע לכך שהתרופה אינה בסל ואף להחתים אותו על טופס מתאים, כאשר הסנקציה היא שבמידה והדבר לא ייעשה, בית החולים ייאלץ לשאת בעלות השימוש בתרופה.

הרקע להוצאת ההנחיה הזו הוא עלות לא זניחה (הערכה של כ-200 מיליון ש”ח בשנה)  שהקופה נאלצת לממן עבור תרופות שאינן בסל אשר ועדות החריגים של הקופה אישרו מתן שלהן למטופלים.

המכתב עורר התנגדויות וטענות לכך שרופאים עלולים להימנע מלהעביר מידע חיוני על תרופות שאינן בסל למטופלים מחשש ל”קנס”, ושלמעשה מדובר בכוונה לנטרל את ועדות החריגים.

בתגובה לכתבה כללית מסרה ש: “המכתב מבהיר את אפשרות המימון לתרופות שאינן בסל. אין בהנחיה זו פגיעה בזכות החולה להיות מיודע על כל תרופה המתאימה למצבו, גם אם היא אינה כלולה בסל, והיא אף מדגישה את הצורך לנהל את המידע באופן מסודר. הפנייה לוועדת החריגים היא זכות העומדת לרשות המטופל, ואינה קשורה לנאמר במכתב”.





וממשרד הבריאות נמסר ש: “אחת מחובותיו של הרופא היא לציין את חלופות הטיפול העומדות לרשות המטופל ואם הן כלולות בסל. לא ניתן להתנות טיפול רפואי בחתימה על מסמכים או בכל התניה אחרת”.

לכתבה בדהמרקר

הערת המערכת: הדרישה של כללית ליידע את המטופל על הסטטוס של התרופה שמומלצת עבורו בסל היא ודאי נכונה ולגיטימית. אך באותה מידה הקופה חייבת לכלול באותו טופס עצמו גם את המידע על זכותו של המטופל (והרופא כממליץ) לפנות לוועדת חריגים בנקרה והתרופה אינה בסל.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה