אנדוקרינולוגיה ילדים

שיעורי רטינופתיה סוכרתית צפויים לעלות בלמעלה מ-50% בעשורים הקרובים (Ophthalmology)

שיעורי ההיארעות העולמית של רטינופתיה סוכרתית, רטינופתיה סוכרתית מסכנת-ראייה ובצקת מקולארית המאיימת על הראיה צפויים לעלות משמעותית עד שנת 2045, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Ophthalmology.

מטה-אנליזה קודמת להערכת השכיחות העולמית של רטינופתיה סוכרתית נערכה לפני למעלה מעשור והתבססה על נתונים עד שנת 2008 מ-35 מחקרים מבוססי-אוכלוסייה. במטרה להשלים הערכה עדכנית יותר של השכיחות העולמית של רטינופתיה סוכרתית, החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה של מחקרים מבוססי-אוכלוסייה ממאגרי PubMed, Medline, Web of Science, Scopus ו-Asian Eye Consortium אשר התמקדו בשיעורי הימצאות רטינופתיה סוכרתית רטינופתיה סוכרתית המאיימת על הראיה ובצקת מקולארית משמעותית קלינית.

החוקרים בחנו את הנתונים מ-59 מחקרים ומצאו כי בקרב חולי סוכרת השכיחות של רטינופתיה סוכרתית עמדה על 22.27%, שכיחות רטינופתיה סוכרתית המאיימת על הראיה עמדה על 6.17% ושכיחות בצקת מקולארית משמעותית קלינית עמדה על 4.07%.

על-סמך נתונים מבוססי אוכלוסייה מטעם ה-International Diabetes Federation, החוקרים שיערו כי מספר המבוגרים עם רטינופתיה סוכרתית צפויים לעלות מ-103.12 מיליון בשנת 2020 ל-160,5 מיליון בשנת 2045, בעוד שמקרי רטינופתיה סוכרתית המאיימת על הראיה צפויים לעלות מ-28.54 מיליון ל-44.82 מיליון ומקרי בצקת מקולארית המאיימת על הראיה צפויים לעלות מ-18.83 מיליון ל-28.61 מיליון.

החוקרים מצאו עוד כי באפריקה (35.9%) וצפון אמריקה והקריביים (33.3%) תועדו שיעורי ההימצאות הגבוהים ביותר של רטינופתיה סוכרתית, בעוד שבדרום ומרכז אמריקה תועדו שיעורי ההימצאות הנמוכים ביותר (13.37%). בקרב אלו במזרח התיכון תועדו שיעורי ההימצאות הגבוהים ביותר של בצקת מקולארית משמעותית קלינית (6.06%).

ממצאי המחקר מעידים כי כאחד מכל חמישה חולי סוכרת ברחבי העולם סובל מרטינופתיה סוכרתית ומספר החולים עם מעורבות עינית צפוי להמשיך לעלות. נתונים אלו עשויים לסייע בתכנון גישות טיפול רפואי ברמה עולמית, אזורית ומקומית למניעת אובדן ראיה על-רקע סוכרת.

Ophthalmology 2021

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה