אנדוקרינולוגיה ילדים

עליה בשיעור האשפוזים עקב הפרעות אכילה מתחילת מגפת הקורונה (JAMA Pediatrics)

stert up

נפח הילדים המאושפזים ואלו במרפאות חוץ לטיפול בהפרעות אכילה עלה משמעותית מתחילת מגפת הקורונה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Pediatrics.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במהלך המגפה עם שמו לב לשטף של חולים הפונים להערכה בשל הפרעות אכילה וכאשר בחנו את המספרים ראו כי אכן היקף החולים עלה משמעותית. מטרתם כעת הייתה לבחון אם עליה דומה תוארה במרכזים אחרים ולשם כך הם בחנו את הנתונים מ-14 מרכזים רפואיים ברחבי ארצות הברית וכן תכנית פרטית אחת לטיפול בהפרעות אכילה.

לאחר ירידה ראשונית באשפוזים בתחילת הסגרים עקב המגפה, האתרים דיווחו על עליה משמעותית באשפוזים בהיקף של 7.2% בחודש עד אפריל 2021, לאחר מכן חלה ירידה של 3.6% בחודש לאורך תקופת המעקב עד חודש דצמבר.

החוקרים הופתעו מעט לגלות כי לאחר השנה הראשונה של המשפה, המספרים החלו לרדת, מאחר ובאותה עת הם עדיין חשו כי הם פגשו חולים רבים. עם זאת, הם פחות הופתעו מכך שלמרות הירידה הנ”ל, לא חלה ירידה חזרה למספרים שתועדו לפני פרוץ המגפה.

בניסיון להסביר את הירידה בהערכות אמבולטוריות לאחר תחילת המגפה החוקרים הציעו כי מאחר ומרבית המרפאות נסגרו באותה למקרים לא-דחופים, רופאי משפחה לא ראו את החולים הללו וגם המומחים להפרעות אכילה לא ראו את המטופלים שלהם לפרק זמן מסוים עד שהבינו כיצד ניתן לטפל בבטחה בחולים.

ממצאי המחקר מטרידים מאחר ומעידים על מיעוט התמיכה למרכזים רפואיים בכל הנוגע לטיפול בהפרעות אכילה. עוד טרם המגפה לא היו משאבים מספקים לתמוך בטיפול בחולים אלו וכעת פונים חולים רבים עם הפרעות אלו והתמיכה עוד מוגבלת יותר.

החוקרים מאמינים כי ממצאי המחקר מדגימים את הצורך בתנאים רפואיים מתאימים למניעת הפרעות אכילה עוד בטרם אלו פורצות. עד כה לא פוצח הרעיון כיצד למנוע התפתחות הפרעות אכילה ולכן דרושים מחקרים נוספים במטרה לפתח גישות למניעת הפרעות אכילה.

 

JAMA Pediatrics, Nov 2022

 

לידיעה ב-Healio

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה