אנדוקרינולוגיה ילדים

עדויות חדשות תומכות ביעילות Ropinirole לטיפול בהיפרפרולקטינמיה (J Clin Endocrinol Metab)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש התומכות ביעילות וסבילות Ropinirole לטיפול בהיפרפרולקטינמיה בחולים עם מיקרופרולקטינומה והיפרפרולקטינמיה אידיופטית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חלק מהחולים המקבלים טיפול באגוניסטים לדופמין כנגד היפרפרולקטינמיה עלולים לפתח אי-סבילות או עמידות לטיפול התרופתי. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את היעילות והסבילות של Ropinirole, אגוניסט לדופמין שאינו מבוסס-ארגוט, כטיפול ארוך-טווח בחולים עם היפרפרולקטינמיה.

מדגם המחקר כלל 12 נשים עם היפרפרולקטינמיה אשר טופלו ב- Ropiniroleבמסגרת מחקר בתווית-פתוחה בן שישה חודשים; מבין אלו, 7 נשים המשיכו בטיפול במחקר הארכה למשך עד 17 חודשים. מינוני Ropinirole הועלו בהדרגה להשגת רמות פרולקטין תקינות, השבת מחזורים סדירים והפסקת גלקטוריאה.

החוקרים מדווחים כי שתי נשים לא קיבלו קודם לכן טיפול באגוניסטים לדופמין, שש נשים לא סבלו תכשירי אגוניסטים לדופמין מבוססי-ארגוט וחולה אחת פיתחה עמידות לתכשיר מסוג זה. מינוני Ropinirole הועלו מ-0.125-0.250 מ”ג עד לחציון מינון יומי כולל של 2 מ”ג.

מהנתונים עולה כי רמות פרולקטין ירדו לטווח התקין במחצית מהמקרים (5 נשים עם מיקרואדנומה, אישה אחת עם היפרפרולקטינמיה אידיופטית) עם מינון יומי כולל חציוני של 1 מ”ג. מבין הנשים שהשיגו ערכי פרולקטין תקינים, 83% לא סבלו טיפול קודם באגוניסטים לדופמין. תגובה ביוכימית חלקית לאורך זמן (ירידה של מעל 50% ברמות פרולקטין מתחילת המחקר) תועדה ב-17% מהנשים.

במהלך הטיפול, בשני-שליש מהנשים עם אל-וסת תועדה הישנות מחזורי ווסת, בשני-שליש מהנשים חלפו תלונות על הפרשת חלב מהשדיים.

אירועים חריגים קלים דווחו ב-92% מהמטופלות; עם זאת, Ropinirole לא הופסק בשל אי-סבילות גם בשש הנשים עם שהפסיקו את הטיפול הקודם בשל אי-סבילות לטיפול באגוניסטים לדופמין על-בסיס ארגוט.

ממצאי המחקר מעידים כי Ropinirole עשוי להוות טיפול תרופתי חליפי להפרעות המלווה ברמות פרולקטין מוגברות אשר לא סבלו טיפול בתרופות ממשפחת אגוניסטים לדופמין המבוססים על ארגוט.

J Clin Endocrinol Metab, Sep 16, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה