אנדוקרינולוגיה ילדים

טיפול ב-Semaglutide אינו מחמיר רטינופתיה סוכרתית (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Ophthalmology)

מתוצאות מחקר גדול שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Ophthalmology עולה כי טיפול ב- Semaglutide(וויגובי) , אגוניסט לקולטן ל-GLP-1 שאושר לאחרונה להפחתת משקל, אינו מעלה את הסיכון להתקדמות רטינופתיה סוכרתית מסכנת-ראיה בטווח הארוך.

החוקרים כותבים כי על-בסיס דיווחים מוקדמים ידוע עולה כי טיפול באגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 עלול להביא לעליה בסיכון להחמרת רטינופתיה סוכרתית, אך מדובר בסיכון די נמוך ברוב המקרים.

המחקר הרטרוספקטיבי כלל 96,462 עיניים ממאגר IRIS (או Intelligent Research in Sight) עם אבחנה של סוכרת מסוג 2, אשר החלו טיפול בזריקות Semaglutide בין ינואר 2013 ועד דצמבר 2021. החוקרים בחנו עיניים עם שלוש דרגות רטינופתיה: ללא רטינופתיה או רטינופתיה בעבר (71.8%), רטינופתיה לא-פרוליפרטיבית קלה או מתונה (18.4%), או רטינופתיה לא-פרוליפרטיבית חמורה או רטינופתיה פרוליפרטיבית (9.8%).

בעיניים ללא רטינופתיה או רטינופתיה בעבר, שיעורי החמרת רטינופתיה לאחר התחלת טיפול ב-Semaglutide  שיעורי החמרת רטינופתיה עמדו על 1.3% לאחר 3 חודשים, 1.2% לאחר שישה חודשים, 1.6% לאחר 12 חודשים ו-2.2% לאחר שנתיים.

בעיניים עם רטינופתיה לא-פרוליפרטיבית קלה או מתונה, שיעורי החמרת רטינופתיה סוכרתית עמדו על 2.4%, 3%, 3.4% ו-3.5%, לאחר 3, 6, 12 ו-24 חודשים, בהתאמה.

בעיניים עם רטינופתיה פרוליפרטיבית או רטינופתיה לא-פרוליפרטיבית חמורה תועד שיפור ברטינופתיה במקום החמרה. לאחר 3, 6, 12 ו-24 חודשים תועד שיפור ב-40%, 37.8%, 47.7% ו-58.7% מהעיניים הללו, בהתאמה.

הממצאים מעידים על שיעור נמוך של סיבוכים באותן נקודות זמן: דמם זגוגית (בין 0.1% ל-0.15%), היפרדות רשתית (בין 0.02% ל-0.05%) וגלאוקומה ניאווסקולארית (בין 0.03% ל-0.04%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי טיפול ב- Semaglutide אינו מוביל להחמרה ברטינופתיה סוכרתית בחולים עם רטינופתיה פרוליפרטיבית או רטינופתיה לא-פרוליפרטיבית חמורה.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Ophthalmology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה