אנדוקרינולוגיה ילדים

ילדים לאימהות עם אטופיק דרמטיטיס בסיכון מוגבר להתפתחות מחלת העור (J Am Acad Dermatol)

בקרב ילדים שנולדו לאימהות עם אטופיק דרמטיטיס סיכון מוגבר להתפתחות אטופיק דרמטיטיס, כמו גם מחלות אלרגיות אחרות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the American Academy of Dermatology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אטופיק דרמטיטיס נקשרה עם מחלות אלרגיות אחרות דוגמת אסתמה, אלרגיות עונתיות ואלרגיה למזון. כעת הם ביקשו לבחון את התורשה של אטופיק דרמטיטיס ואת הקשר עם מחלות אלרגיות והשלימו מדגם לידה שכלל למעלה מ-1.2 מיליון זוגות אם-ילד ממאגר IQVIA Medical Research Data.

מהנתונים עולה סיכון גבוה יותרב-59%להתפתחות אטופיק דרמטיטיס בילדים שנולדו לאימהות עם אטופיק דרמטיטיס, בהשוואה לילדים לאימהות ללא המחלה העורית (יחס סיכון של 1.59, רווח בר-סמך 95% של 1.57-1.60). השכיחות של אטופיק דרמטיטיס הייתה גבוהה יותר בילדים לאימהות עם מחלת העור, בהשוואה לילדים לאימהות ללא המחלה העורית (37.17% לעומת 23.24%, בהתאמה).

החוקרים מדווחים כי דפוסים דומים תועדו בקרב ילדים לאימהות עם מחלות אלרגיות אחרות , דוגמת אסתמה ואלרגיות למזון. בילדים עם אטופיק דרמטיטיס תועד סיכון גבוה יותר מכפליים לאסתמה (יחס סיכון של 2.3, רווח בר-סמך 95% של 2.28-2.33), סיכון מוגבר משמעותית לאלרגיות עונתיות (יחס סיכון של 2.65, רווח בר-סמך 95% של 2.61-2.68) וסיכון גבוה יותר מפי ארבע לאלרגיות למזון (יחס סיכון של 4.69, רווח בר-סמך 95% של 4.51-4.87), בהשוואה לילדים ללא אטופיק דרמטיטיס.

ממצאי המחקר מעידים כי 91% מהילדים עם אבחנה של אטופיק דרמטיטיס התייצגו לראשונה עם מחלת העור, בעוד ש-6.47% דיווחו על אבחנה קודמת של אסתמה ו-2.53% התייצגו לראשונה עם אלרגיה עונתית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בקרב ילדים שנולדו לאימהות עם אטופיק דרמטיטיס סיכון גבוה יותר לאבחנה של אטופיק דרמטיטיס וכן מחלות אלרגיות אחרות.

J Am Acad Dermatol, Nov 17, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה